Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(41)
Forma i typ
Artykuły
(41)
Autor
Bovy Ph
(2)
Leeb Rolf
(2)
Bartsch Markus
(1)
Baumann D
(1)
Bärlocher Daniel
(1)
Bärtsch Daniel
(1)
Cervenka P
(1)
Dumont A.-G
(1)
Engdahl Jesper
(1)
Genser Alexander
(1)
Groner M
(1)
Groner R
(1)
Hegi Philipp
(1)
Heimgartner Christian
(1)
Hoerler Raphael
(1)
Hondius Harry
(1)
Huber Ch
(1)
Huguenin R.D
(1)
Huwer U
(1)
Hübner P
(1)
Karrer Thomas
(1)
Kryeziu Gzim
(1)
Locher Freddy
(1)
Lämmer Stefan
(1)
Marti J
(1)
Moreni Gianni
(1)
Oggier P.-A
(1)
Petri Remo
(1)
Picarel Julie
(1)
Pola M
(1)
Raabe Norbert
(1)
Riedel Thomas
(1)
Rudolf Leeb
(1)
Ruesch M
(1)
Rusch U
(1)
Schmidt E
(1)
Stadtmann E
(1)
Streich W
(1)
Tamburring Memmo
(1)
Topp H
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(6)
Kraj wydania
Szwajcaria
(41)
Język
niemiecki
(33)
francuski
(14)
nieznany (de)
(3)
angielski
(2)
Temat
Szwajcaria
(24)
polityka transportowa
(7)
bezpieczeństwo ruchu drogowego
(6)
dst
(6)
rozwój
(6)
transport drogowy
(6)
transport miejski
(6)
prognoza
(5)
przewozy pasażerów
(5)
transport kolejowy
(5)
wypadek drogowy
(5)
inwestycja
(4)
koszt
(4)
modernizacja
(4)
ograniczenie
(4)
ruch drogowy
(4)
ruch miejski
(4)
technologia informacyjna
(4)
transport
(4)
transport samochodowy
(4)
autostrada
(3)
digitalizacja
(3)
dostępność komunikacyjna
(3)
finansowanie
(3)
infrastruktura transportu
(3)
innowacja
(3)
konferencja
(3)
konstrukcja
(3)
mobilność
(3)
natężenie ruchu
(3)
ochrona środowiska
(3)
przepustowość
(3)
przewozy ładunków
(3)
płynność ruchu
(3)
ruch samochodowy
(3)
strategia
(3)
transport indywidualny
(3)
zagospodarowanie przestrzenne
(3)
zarządzanie
(3)
2007
(2)
AIPCR
(2)
Chiny
(2)
Genua
(2)
Włochy
(2)
badanie doświadczalne
(2)
bezpieczeństwo ruchu
(2)
budownictwo mostowe
(2)
cyfryzacja
(2)
droga
(2)
ekologia
(2)
impreza masowa
(2)
infrastruktura
(2)
miasto
(2)
model komputerowy
(2)
modelowanie
(2)
monitoring
(2)
most drogowy
(2)
motoryzacja
(2)
niepełnosprawny
(2)
opłata za wjazd do centrum
(2)
parametr techniczny
(2)
parkowanie
(2)
pieszy
(2)
polityka państwa
(2)
program
(2)
projekt
(2)
projektowanie
(2)
przepis prawny
(2)
przestrzeń publiczna
(2)
ruch rowerowy
(2)
sterowanie ruchem drogowym
(2)
system automatyczny
(2)
system informacyjny
(2)
system inteligentny transportu
(2)
system organizacji ruchu
(2)
tabor kolejowy
(2)
technologia informatyczna
(2)
telematyka
(2)
test
(2)
transport publiczny
(2)
współdzielenie pojazdów
(2)
zachowanie transportowe
(2)
zanieczyszczenie atmosfery
(2)
2008
(1)
2009
(1)
2011
(1)
2017
(1)
2050
(1)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Bruksela
(1)
Europa
(1)
Europa Centralna
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Internet
(1)
Jedwabny Szlak
(1)
Londyn
(1)
Maglev
(1)
Niemcy
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
EuroRAP in der Schweiz / D. Baumann. // Strasse und Verkehr. - 2007, nr 3, s.20-24.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Założenia programu badawczego EuroRAP (ocena bezpieczeństwa na drogach). Analiza czynników powodujących wypadki drogowe. Klasyfikacja dróg pod względem ryzyka wypadków. Podejmowane działania i środki dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w Szwajcarii
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Budowa kolei magnetycznej Maglev w Szanghaju. Połączenie stacji Pudong Lang Yang Road z nowym portem lotniczym. Koszt inwestycji. Projekt kolei Maglev w Szwajcarii -SWISSMETRO- pociąg poruszający się z prędkością 400 km/h w tunelu prózniowym. (Zob. też Biul. Inf. ROI 4/2005)
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Program rozwoju transportu w Chinach. Charakterystyka sieci transportowej. Priorytety inwestycyjne. Plan komunikacyjny dla Pekinu. Koncepcja organizacji transportu w stolicy Chin na czas trwania Igrzysk Olimpijskich. Etapy rozbudowy sieci metra. System organizacji ruchu w mieście dla zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza (zob. też "Biul. Inf." nr 6/2008)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Wykorzystanie telekomunikacji przy obsłudze ruchu pasażerskiego. Zastępowanie fizycznego przemieszczania się osób przez przestrzennie rozbudowane systemy telekomunikacji. Indukcja nowych potrzeb fizycznego przemieszczania się osób wywołana rozwojem telekomunikacji. Wpływ ewolucji przestrzennych i czasowych więzi między ludźmi - wywołanej rozwojem telekomunikacji - na ruch pasażerski. Uzasadnienie hipotezy wzrostu przewozów pasażerskich na skutek rozwoju telekomunikacji. Rozwój systemów logistycznych. Precyzyjne planowanie i skuteczne śledzenie przewozów ładunków z zastosowaniem telekomunikacji. Przewidywany wpływ telekomunikacji na przewozy ładunków. (zob.też Biul.Informacyjny ROI nr 1-2/88)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Telematique des transports en 2050 / A.-G. Dumont. // Strasse und Verkehr. - 2010, nr 1-2, s. 16-19.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Prognozowane kierunki rozwoju technologii telematycznych do 2050 r. Automatyczne systemy prowadzenia pojazdów. Nowe formy zarządzania i finansowania infrastruktury transportu (zob. też "Biul. Inf." nr 4/2010)
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Strefa obowiązuje 24 godz. na dobę we wszystkie dni tygodnia, dotyczy samochodów osobowych, furgonetek (poniżej 5 t), autobusów (w tym wycieczkowych) z wyłączeniem pojazdów elektrycznych i z dwoma rodzajami napędu (hybrydowych). Wprowadzona została od stycznia 2018 r. Można zakupić prawo do wjazdu na 1 dzień dla pojazdów objętych zakazem, ale tylko 8 razy w roku. Mieszkańców strefy i kupców zachęca się premiami do wyeliminowania pojazdów niespełniających norm ekologicznych (np. premia dla kupców za wymianę pojazdów na nowe). Strefa przez pierwsze 9 miesięcy funkcjonowała bez restrykcji, aby ułatwić adaptację do systemu. Jest oznaczona tablicami, kontrolowana automatycznie przez kamery, pojazdy spoza Belgii muszą dokonać bezpłatnej rejestracji. Naruszenie zasad kosztuje 350 euro. Pierwsze rezultaty zostały przeanalizowane w raporcie technicznym (poz. 6 bibliografii), trudno jednak o precyzyjne wyniki czystości powietrza ze względu na oddziaływanie wielu czynników, w tym także meteorologicznych. W dłuższym okresie można oczekiwać także analizy wpływu na mobilność itp. Ważne aspekty wprowadzenia systemu kontroli i kar: jednoznaczność zasad, kompletność, ochrona systemu przed cyberatakami itp. Kwestia społecznej akceptacji strefy, traktowanej przez przeciwników jako wstępny etap wprowadzania opłat za wjazd do miasta.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Postrzeganie sygnałów drogowych przedmiotem zainteresowania naukowców. Wnioski wynikające z badań naukowych nad postrzeganiem sygnałów. Czynniki decydujące o dostosowaniu sygnalizacji drogowej pod kątem jej odpowiedniego postrzegania. (zob.też "Biul.Inf.ROI" nr 3-4/89)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Smart Commuting oder wie wir morgen pendeln / Raphael Hoerler. // Strasse und Verkehr. - 2019, nr 5, s. 29-35. - rys.6.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Przykład Szwajcarii: ankieta wśród 550 dojeżdżających do pracy w Bazylei. Kwestia stosunku do nowych ofert transportu to istotny problem ze względu na przyrost liczby ludności poprzez migrację, rosnącą mobilność społeczeństwa, jego aktywny tryb życia, rozbudowę osiedli oraz rozwój gospodarczy. Długie i męczące dojazdy zmniejszają produktywność pracy i ograniczają czas na inne aktywności. Wyniki ankiety zadowolenia dojeżdżających autem i publicznym transportem (koszty dojazdu, komfort, czas, punktualność itd.). Stosunek do car sharing, carpooling, systemu rowerów miejskich, usług On-demand (Taxi, Uber itd.). Powody wyboru auta, transportu publicznego, roweru oraz decyzji o docieraniu do miejsca pracy pieszo. Stosunek dojeżdżających do innowacji w zakresie mobilności: porównanie 3 studiów przypadków (case studies) przeprowadzonych w Szwajcarii, Austrii i Finlandii. Wnioski dla praktycznych działań: szczególne znaczenie rozwoju innowacyjnej, atrakcyjnej i zindywidualizowanej oferty transportu publicznego. Uzupełnieniem tworzenie lokalnego otoczenia z ulicami z zielenią miejską, szerokimi chodnikami i drogami dla rowerów, z ograniczeniami prędkości dla samochodów - aby wspierać chodzenie i jeżdżenie na rowerze.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Bericht von der Fachtagung Forum Bahntechnik 2019 / Harry Hondius. // Strasse und Verkehr. - 2019, nr 7-8, s. 13-19. - rys.20.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Sprawozdanie z cyklicznej, specjalistycznej konferencji poświęconej technice kolejowej, której tematem w 2019 r. były wyzwania stojące przed zelektryfikowanymi systemami transportu kolejowego w epoce przemian w zakresie energetyki i transportu. Konferencję zorganizowała grupa techniki kolejowej (Cluster Bahntechnik Bayern) z Center for Transportation & Logistics Neuer Adler oraz wydział (Fachbereich) A2 "Koleje z napędem elektrycznym" Towarzystwa Energetyczno-Technicznego (ETG - Energietechnische Gesellschaft) w ramach VDE (Verband der Elektrotechnik, Elektronik und Informationstechnik). Spotkanie miało miejsce w Norymberdze w IHK-Akademie Mittelfranken. Streszczenie wystąpień kilkunastu prelegentów, którzy tematykę systemów komunikacji z elektrycznym napędem omawiali ze szczególnym uwzględnieniem kwestii cyfryzacji i tworzenia sieci biorąc pod uwagę perspektywę znacznego zwiększenia liczby pasażerów i zagęszczenia obszarów zurbanizowanych.
Artykuł
W koszyku
Sicherheit durch Licht / Ch. Huber. // Strasse und Verkehr. - 2006, nr 9, s.6-9.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Statystyki dotyczące wypadków samochodowych w Szwajcarii. Czynniki powodujące zagrożenie wypadkami drogowymi. Środki zmniejszające ryzyko wypadków drogowych. Rola oświetlenia w poprawie warunków bezpieczeństwa drogowego (zob. też "Biul. Inf." nr 4/2007)
Artykuł
W koszyku
10 Jahre Lärmsanierung bei den SBB / P. Hübner. // Strasse und Verkehr. - 2005, nr 3, s. 33-37.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Zwalczanie hałasu na szwajcarskich kolejach SBB w ramach ustawy o ochronie środowiska z roku 1987 i ustawy o budowie i finansowaniu transportu publicznego, obejmującego wszystkie inwestycje kolejowe w latach 1995-2015 - projekt FINÖV i ustawy o ochronie przed hałasem z 2001r. (Zob. też Biul. Inf. ROI 7/8/2005)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Der Fussgänger im Verkehr / R.D. Huguenin. // Strasse und Verkehr. - 1988, nr 12, s.775-778.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Dzieci jako specyficzna grupa pieszych. Przyczyny wypadków drogowych z udziałem dzieci i osób w wieku podeszłym. Ogólne prawidłowości w zachowaniu pieszych. Brak zrozumienia zachowania pieszych przez kierowców. Zasady organizacji ruchu drogowego, sformułowane na podstawie obserwacji zachowań pieszych i kierowców. (zob.też "Biul.Inf.ROI" nr 3-4/89)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Londyńskie doświadczenia po wprowadzenu systemu Congestion Chargining (CC - opłata za wjazd do centrum). Rozwój ruchu samochodowego w strefie CC po wprowadzeniu opłat - tabela. (Zob. też Biul. Inf. ROI 10/2005)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Opis testu przeprowadzonego na ulicy Tribschenstrasse w Lucernie - pierwszej w Szwajcarii próby zastosowania samoregulacji ruchu (niem. SST) sterowanego przez dwa punkty z sygnalizacją świetlną. Dotychczasowe metody regulacji (np. "zielona fala") nie są w stanie uwzględniać czasowych zmian natężenia ruchu w ciągu doby, ani rozbieżnych często wymogów transportu publicznego, ruchu pieszego czy rowerowego. Nadmierne preferencje dla komunikacji publicznej oznaczają np. wydłużony czas na przejście przez ulicę dla osób poruszających się pieszo. Test przyniósł znakomite rezultaty, a co więcej okazało się, że instalacja techniczna samoregulacji może zostać zintegrowana z obecnym systemem regulacji ("zielona fala") bez konieczności jej zastępowania. Połączenie sterującego komputera przemysłowego z urządzeniem regulującym okazało się niezawodne, nie zostały stwierdzone żadne skłonności do awarii. Samoregulacja otwiera nowe możliwości nie tylko w zakresie sterowania, ale także obserwacji ruchu i zapewnienia mu bezpieczeństwa.
Artykuł
W koszyku
1er Concours national de ponts pour apprentis / Rolf Leeb. // Strasse und Verkehr. - 2019, nr 4, s. 26-37. - fot.21.
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Kiedy patyczek po lodach podtrzymuje pół tony - relacja z pierwszego ogólnokrajowego konkursu budowy mostów, który odbył się w Bienne (Szwajcaria). W konkursie wzięło udział 31 drużyn, w skład których wchodzili studenci różnych kierunków, m.in. inżynierii lądowej, architektury, architektury krajobrazu. Najbardziej stabilne konstrukcje były w stanie podtrzymać nawet pół tony.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Most San Giorgio to obecnie jeden z najnowocześniejszych mostów w Europie. Most został zaprojektowany w krótkim czasie przez światowej sławy architekta Renzo Piano (m.in. współautora Centre Georges Pompidou w Paryżu). Zastępuje most Morandi, który zawalił się 14 sierpnia 2018 r. Aby uzyskać lekki zwiewny most z belek stalowych, Piano oparł projekt na konstrukcji kadłuba okrętu, co przywodzi na myśl wielowiekową historię Genui jako miasta portowego. Konstrukcja ma długość 1100 m, 30 m szerokości i około 56 m wysokości. Czas budowy jest rekordowy jak na włoskie standardy: został ukończony w zaledwie 15 miesięcy. Koszt sięgnął 200 mln euro. Łącznie zużyto 67.000 m3 betonu oraz 237 elementów stalowych o łącznej masie ponad 17 tys. t. Most imponuje nie tylko ze względu na jego elegancki wygląd, ale także z powodu wielu technicznych udoskonaleń. Widoczne na pierwszy rzut oka są fotowoltaiczne panele wzdłuż bocznych chodników. W ciągu dnia produkują one energię elektryczną, która jest używana do oświetlenia w nocy. Maszty upamiętniają 43 ofiary zawalenia się mostu Morandi. Szczególny nacisk położono na kwestie bezpieczeństwa i monitoringu stanu technicznego: specjalny robot o wadze ok. 2 t z włókien węglowych cztery razy w roku dokonuje inspekcji robiąc 20000 zdjęć, które są porównywane za pomocą specjalnego oprogramowania ze odpowiednimi ujęciami z poprzedniej inspekcji tak, aby można było zidentyfikować wszelkie zmiany. Most jest też wyposażony w 250 czujników do monitoringu. Siedem systemów wentylacyjnych zapobiega słonej kondensacji wody i tym samym zmniejsza szkody korozyjne w stalowej konstrukcji. Otwarcie mostu nastąpiło w początkach sierpnia 2020 r., ale systemy monitoringu i konserwacji nadal są rozbudowywane.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Informacja jako dobro ekonomiczne i handlowe; bazy danych istotą cyfryzacji gospodarki, proces ten znajduje w Szwajcarii dobre warunki dla rozwoju. Trwa cyfryzacja w dziedzinie budownictwa i nieruchomości. W zakresie budowy infrastruktury występują duże rozbieżności pomiędzy możliwościami a obecnym wykorzystaniem narzędzi i baz cyfrowych - od wspieranego przez GPS obrazu powierzchni po technologię BIM (Building Information Modeling=cyfrowy zapis fizycznych i funkcjonalnych właściwości obiektu budowlanego). Możliwości przejścia od baz danych do cyfrowego modelowania, różnorodne narzędzia dla cyfrowego projektowania; modele cyfrowe jako pomoc w przygotowaniu przetargów i w procedurach ich rozstrzygania (aprobacji), modele cyfrowe w realizacji projektów infrastruktury, w ich eksploatacji i utrzymaniu. Interoperacyjność danych jako klucz do sukcesu cyfryzacji działań w zakresie budowy infrastruktury.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Program modernizacji przejazdów kolejowych w Szwajcarii; dotychczasowe efekty programu. Koszty zabezpieczeń stosowanych na przejazdach kolejowych (zob. też "Biul. Inf." nr 1/2007
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Strasse und Verkehr.
Analiza poświęcnona likwidacji wąskich gardeł na drogach krajowych. W jaki sposób zmienił się ruch drogowy po likwidacji wąskich gardeł - ocena na wybranych przykładach w Szwajcarii.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej