Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(43)
Form of Work
Artykuły
(43)
Author
Chlastacz M
(3)
Dumont F
(3)
Landaburu K
(2)
Lomazzi M
(2)
Poingt M
(2)
Poingt M-H
(2)
Chiaramella G
(1)
Colas L
(1)
Durandal D
(1)
Fieux L
(1)
Grassart P
(1)
Herisse P
(1)
Leval P
(1)
Malecot D
(1)
Pavy D
(1)
Poingt Marie-Helene
(1)
Year
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(35)
1980 - 1989
(1)
Country
France
(43)
Language
French
(43)
Subject
transport kolejowy
(25)
SNCF
(10)
Unia Europejska
(9)
polityka transportowa
(9)
Francja
(8)
dst
(8)
przewozy ładunków
(8)
duże prędkości
(7)
linia kolejowa
(7)
przewozy pasażerów
(7)
pociąg TGV
(6)
Europa
(5)
transport
(5)
transport miejski
(5)
Paryż
(4)
dt
(4)
infrastruktura transportu
(4)
inwestycja
(4)
koszt zewnętrzny
(4)
przepis prawny
(4)
transport drogowy
(4)
transport kombinowany
(4)
transport morski
(4)
transport samochodowy
(4)
Polska
(3)
RENFE
(3)
finansowanie
(3)
konkurencja
(3)
korytarz transportowy
(3)
koszt
(3)
ochrona środowiska
(3)
rozwój
(3)
1997
(2)
1998
(2)
CER
(2)
DSB
(2)
EWG
(2)
Europa Zachodnia
(2)
FS
(2)
NS
(2)
NSB
(2)
SJ
(2)
USA
(2)
aglomeracja miejska
(2)
badanie
(2)
bezpieczeństwo w transporcie
(2)
bilet
(2)
budowa
(2)
cena
(2)
droga
(2)
ekologia
(2)
emisja
(2)
integracja transportu
(2)
modernizacja
(2)
organizacja
(2)
polityka ekologiczna
(2)
prognoza
(2)
przedsiębiorstwo kolejowe
(2)
przewozy międzynarodowe
(2)
rynek transportowy
(2)
sieć kolejowa
(2)
spaliny
(2)
współpraca międzynarodowa
(2)
1980
(1)
1985
(1)
1986
(1)
1987
(1)
1988
(1)
1994
(1)
1995
(1)
1996
(1)
2010
(1)
Ameryka Północna
(1)
Azja
(1)
BR
(1)
Barcelona
(1)
Belgia
(1)
Biała Księga
(1)
CD
(1)
CNC
(1)
DB Cargo
(1)
Dania
(1)
EWS
(1)
Frankfurt nad Menem
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
ICAA
(1)
Komisja Europejska
(1)
Komisja Wspólnot Europejskich
(1)
Londyn
(1)
MAV
(1)
Mediolan
(1)
NOVATRANS
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
PKP
(1)
RATP
(1)
SBB
(1)
SNCB
(1)
Skandynawia
(1)
43 results Filter
Article
In basket
La SNCF soigne son environnement sonore / G. Chiaramella. // La Vie du Rail et des Transports. - 1995, nr 2518, s.12-13.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail et des Transports.
Działania podejmowane przez SNCF w celu zwiększenia ochrony środowiska przed hałasem kolejowym. Badania i środki prewencyjne dla ochrony przed hałasem, stosowane zabezpieczenia i metody zwalczania hałasu kolejowego. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 12, 1995)
Article
In basket
La ville oŚ les gares sout des châteaux / M. Chlastacz. // La Vie du Rail. - 1995, nr 2522, s.21-26.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail.
Śląski Wrocław zachował do dzisiejszych czasów dworce kolejowe, których wygląd zewnętrzny przypomina pałace. Trzy dworce prezentują trzy odrębne style i można je uznać za zabytki historyczne.
No cover
Article
In basket
Le TGV défile ů Varsovie / M. Chlastacz. // La Vie du Rail. - 1995, nr 2502, s.10.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail.
Uroczystości związane ze 150 rocznicą otwarcia pierwszej 30 kilometrowej linii międzynarodowej Warszawa-Wiedeń.
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Charakterystyka transportu kolejowego w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Programy modernizacji i restrukturyzacji. Międzynarodowa pomoc finansowa (zob. też "Biul. Inf." nr 7/98)
Article
In basket
Atlanta devient le premier aeroport mondial / L. Colas. // Vie du Rail, La. - 1999, nr 2693, s. 31.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Klasyfikacja pasażerskich portów lotniczych pod względem wyników osiągniętych w 1998 r. (porównanie pierwszej dziesiątki). Tabela wyników uzyskanych przez porty lotnicze w ruchu towarowym. Porównanie dynamiki ruchu z rokiem 1997 (zob. też "Biul. Inf." nr 8/99).
Article
In basket
La reforme en dix questions / F. Dumont, M. Lomazzi. // La Vie du Rail et des Transports. - 1996, nr 2551, s.4-6.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail et des Transports.
Podstawowe założenia planu reformy kolei francuskich SNCF - forma, zakres i uwarunkowania. Polityka ekonomiczna i finansowa SNCF. Organizacja działalności przewozowej i zarządzania SNCF po oddzieleniu infrastruktury.Założenia polityki transportowej w zakresie przewozów regionalnych. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 11, 1996)
Article
In basket
Pourquoi Bruxelles veut changer le rail / F. Dumont, M-H. Poingt. // Vie du Rail, La. - 1999, nr 2679, s. 4-13.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Charakterystyka europejskiego ruchu kolejowego lat 90. (porównanie z parametrami lat 70.). Zobowiązania wynikające z dyrektywy UE 91/440 i 95/18 (zob. też "Biul. Inf." nr 4/99)
Article
In basket
Que L'Europe va Changer Pour La SNCF / F. Dumont. // La Vie du Rail et des Transports. - 1995, nr 2498, s.10-11.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail et des Transports.
10 maja ukazał się w "Dzienniku Urzędowym" tekst decydujący o przyszłości SNCF. Jest to dekret przenoszący do prawa francuskiego dyrektywę 91-440, zapoczątkowującą konkurencję w kolejnictwie europejskim. W dniu, w którym ukażą się nowe przedsiębiorstwa kolejowe, może się okazać, że staną one wobec tak silnych aliansów, iż będą musiały wyperswadować sobie rzucanie się na ten rynek. Nie wiadomo jednak, czy taka strategia oprze się regułom konkurencji europejskiej. Na przykład Komisja Europejska chce zobowiązać koleje francuskie i brytyjskie do odstąpienia czwartej części ich uprawnień przewozowych przez tunel La Manche innym przedsiębiorstwom kolejowym.(zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 8, 1995)
No cover
Article
In basket
Paris perd deux grands Express de nuit / D. Durandal. // La vie du rail. - 1994, nr 2440, s.6-8.
Dokument nadrzędny: La vie du rail.
Jedną z decyzji podjętych we wrześniu 1993 roku podczas obrad Europejskiej Konferencji Rozkładów Jazdy jest likwidacja pociągu pośpiesznego łączącego Paryż z Warszawą i Moskwą. W sezonie letnim 1993 zapełnienie tego pociągu było wyjątkowo niskie (Zob."Biul.Inf.ROI" nr 4-5/94).
Article
In basket
La traction diesel assure ses positions / L. Fieux. // Vie du Rail, La. - 2000, nr 122, s. 43-49.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Stan równowagi w wykorzystywaniu trakcji elektrycznej i spalinowej w transporcie kolejowym; ocena ekonomiczna obu rodzajów napędu. Charakterystyka światowgo taboru trakcyjnego. Rynek producentów taboru trakcyjnego. Rola trakcji spalinowej w amerykańskim systemie transportowym (zob. też "Biul. Inf." nr 7/2000).
No cover
Article
In basket
Métro, Bus, RER, objectif sécurité / P. Grassart. // Vie du Rail et des Transports. - 1994, nr 3459, s.31-32.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail et des Transports.
Nad bezpieczeństwem pasażerów komunikacji sieci miejskiej Paryża czuwa specjalna grupa interwencyjna (GIPR) oraz około 300-tu pracowników Dozoru Ogólnego. Pracownicy Dozoru wkraczają w przypadku zaistnienia jakichś trudności czy konfliktu. Agenci grupy interwencyjnej, to młodzi wysportowani i umundurowani mężczyźni, którzy swym wyglądem, a priori zapobiegają agresji.
No cover
Article
In basket
Le retour du tramway / P. Herisse. // Vie du Rail. - 1989, nr 2222, s.8-13.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail.
Rozwój komunikacji tramwajowej w miastach francuskich. Przesłanki stosowania tramwaju jako rozwiązania w komunikacji miejskiej. Społeczne opory wobec wprowadzania komunikacji tramwajowej. Opis nowoczesnego tramwaju francuskiego. (zob.też "Biul. Inf. ROI" nr 11-12/89)
Article
In basket
Cabotage. La mer contre la route / K. Landaburu. // Vie du Rail, La. - 2002, nr 2835, s. II-IV.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Charakterystyka systemu short sea shipping. Program promocyjny UE w zakresie rozwoju kabotażu morskiego. Walory ekologiczne transportu morskiego. Potencjał kabotażu morskiego w odciążaniu transportu drogowego (zob. też "Biul. Inf." nr 6/2002).
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La .
Projekty UE ekologicznych rozwiązań dla transportu miejskiego. Realizacja programu CIVITAS w kilkunastu miastach europejskich (zob. też "Biul. Inf." nr 11/2001).
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Polityka kolejowa państw skandynawskich. Charakterystyka sieci kolejowej w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji. Zbieżne elementy polityki państw skandynawskich w ramach integracji z siecią europejską (zob. też "Biul. Inf." nr 4/2002).
Article
In basket
Le vrai prix de la route / M. Lomazzi. // La Vie du Rail. - 1994, nr 2441, s.12-13.
Dokument nadrzędny: La Vie du Rail.
Ponad 100 mld franków obciąża konto każdego roku społeczeństwo francuskie z tytułu szkodliwego oddziaływania ruchu drogowego pojazdów samochodowych. Taki jest wynik kalkulacji przeprowadzonej na żądanie władz publicznych. Zastosowany sposób kalkulacji kosztów a szczególnie jego wynik spowodował gwałtowną polemikę między zwolennikami motoryzacji indywidualnej i komunkacji zbiorowej w ruchu pasażerskim. Wymiana poglądów dotyczy również przewozu ładunków w transporcie samochodowym i kolejowym(Zob."Biul.Inf.ROI" nr 7/94).
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Struktura przewozowa światowego transportu morskiego. Udział 18 największych portów świata w ogólnej wielkości przewozów towarowych w 1997 r. Lista 29 portów morskich, które osiągnęły przewozy kontenerowe powyżej 1 mln EVP rocznie (dane za rok 1997) (zob. też "Biul. Inf." nr 7/98)
Article
In basket
Combine, Bruxelles met les bouchees doubles / D. Pavy. // Vie du Rail, La. - 1998, nr 2635, s. 48-50.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Sytuacja w światowym transporcie kombinowanym. Program UE rozwoju transportu multimodalnego - PACT (zob. też "Biul. Inf. nr 6/98)
Article
In basket
Eurostar, ses prix, ses heures / M. Poingt. // Vie du rail et des transports, La. - 1994, nr 2467, s.4-5.
Dokument nadrzędny: Vie du rail et des transports, La.
Współpracujące ze sobą koleje francuskie SNCF, belgijskie SNCB i brytyjskie European Pasengers Service, uruchomiły w dniiu 14 listopada 1994 r. pociąg TGV Eurostar. Ceny biletów są w początkowym okresie bardzo atrakcyjne. Oblicza się, że z nowego pociągu TGV rocznie skorzysta ponad 10 milionów osób. Koleje liczą na przejęcie 1/4 ruchu lotniczego, na trasie Eurostar. Sprzyjać temu będzie fakt dojazdu od centrum jednego miasta do centrum drugiego (Zob."Biul.Inf.ROI" nr1/95).
Article
In basket
Les promesses de Kyoto contre la pollution / M. Poingt. // Vie du Rail, La. - 1997, nr 2625, s. 14.
Dokument nadrzędny: Vie du Rail, La.
Zobowiązania państw w zakresie ograniczania emisji gazów do atmosfery podjęte na Międzynarodowej Konferencji Ekologicznej w Kioto (grudzień 1997 r.). Zróżnicowane podejście do wskaźników emisji szkodliwych związków w poszczególnych krajach (zob. też "Biul. Inf." nr 3/98)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again