Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(48)
Form of Work
Artykuły
(48)
Author
Jenisch U
(3)
Ache H
(1)
Assmann T
(1)
Ducker H. P
(1)
Eckemann T
(1)
Ehlers P
(1)
Giszas H
(1)
Glindemann H
(1)
Grzelakowski A.S
(1)
Hasche Ch
(1)
Heyna J
(1)
Holtermann J
(1)
Isensee J
(1)
Jenische U
(1)
Kortum B
(1)
Lahnstein M
(1)
Menzel M
(1)
Metz M
(1)
Michael R
(1)
Naumann F
(1)
Neubert J
(1)
Ostaszewicz Jerzy
(1)
Petersen P
(1)
Rahtge M
(1)
Rumpf T
(1)
Schiffer E
(1)
Schmidt L
(1)
Trummer M
(1)
Walla H
(1)
Wetzel W
(1)
Wiese E
(1)
Wolfrum R
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(15)
Country
Germany
(48)
Language
unknown (de)
(21)
German
(19)
unknown (en)
(6)
English
(1)
Polish
(1)
Subject
Niemcy
(18)
dst
(18)
żegluga morska
(16)
port morski
(13)
transport morski
(11)
prognoza
(10)
Unia Europejska
(9)
budownictwo okrętowe
(9)
konkurencja
(9)
bezpieczeństwo żeglugi
(8)
piractwo morskie
(8)
przemysł stoczniowy
(7)
rozwój
(7)
stocznia
(7)
świat
(7)
1998
(6)
Morze Bałtyckie
(6)
Polska
(6)
produkcja
(6)
przeładunek
(6)
terroryzm
(6)
1995
(5)
2000
(5)
bezpieczeństwo na morzu
(5)
gospodarka morska
(5)
inwestycja
(5)
polityka morska
(5)
przepis prawny
(5)
współpraca międzynarodowa
(5)
1999
(4)
2002
(4)
infrastruktura portowa
(4)
polityka żeglugowa
(4)
prawo morskie
(4)
przewozy kontenerowe
(4)
1975
(3)
1985
(3)
1990
(3)
1996
(3)
2001
(3)
Gdańska Stocznia Remontowa
(3)
OECD
(3)
Stocznia Gdynia
(3)
Stocznia Szczecińska
(3)
finansowanie
(3)
handel morski
(3)
konferencja
(3)
kontenerowiec
(3)
koszt
(3)
ochrona
(3)
polityka portowa
(3)
przewozy pasażerów
(3)
przewozy ładunków
(3)
rentowność
(3)
terminal kontenerowy
(3)
wybrzeże morskie
(3)
zagrożenie
(3)
1980
(2)
1997
(2)
2005
(2)
2008
(2)
analiza porównawcza
(2)
dt
(2)
efektywność ekonomiczna
(2)
flota handlowa
(2)
globalizacja
(2)
konstrukcja
(2)
kwalifikacje zawodowe
(2)
linia promowa
(2)
masowiec
(2)
modernizacja
(2)
parametr techniczny
(2)
polityka państwa
(2)
polityka transportowa
(2)
port kontenerowy
(2)
prawo międzynarodowe
(2)
program
(2)
przemysł okrętowy
(2)
przewozy promowe
(2)
restrukturyzacja
(2)
statek morski
(2)
stocznia remontowa
(2)
strategia
(2)
zarządzanie
(2)
załoga pływająca
(2)
zdolność przeładunkowa
(2)
żegluga promowa
(2)
1991
(1)
1992
(1)
2003
(1)
2006
(1)
2009
(1)
2010
(1)
2015
(1)
Brema
(1)
Chiny
(1)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Zachodnia
(1)
48 results Filter
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Ogólna sytuacja w europejskim przemyśle stoczniowym - w szczególności w niemieckim przemyśle okrętowym - wykazuje ppozytywne tendencje. Najważniejszym celem niemieckiego przemysłu stoczniowego na początku 1995 roku, będzie wspólnie z Japonią, UniA Europejską i Stanami Zjednoczonymi przeciwstawienie się ekspansji Korei w dziedzinie budownictwa okrętowego, naruszającym poważnie ustalenia układu OECD (Zob."Biul.Inf.ROI" nr 3/95).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Charakterystyka zdolności przeładunkowych portów Estonii, Łotwy i Litwy (Tallin, Kopli, Ryga, Windawa, Lipawa). Plany rozwojowe (zob. też "Biul. Inf" nr 6/98)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Potencjał przeładunkowy i rozwojowy portu w Hamburgu. Działania na rzecz poprawy wydajności przeładunkowej portu. Rozbudowa infrastruktury kolejowej dla usprawnienia połączeń Hamburga w zapleczem lądowym (zob. też "Biul. Inf." nr 4/2009)
No cover
Article
In basket
Protection of the Baltic Sea / P. Ehlers. // Hansa. - 1993, nr 12, s.6-10.
Dokument nadrzędny: Hansa.
W marcu 1994 r. kraje leżące nad Morzem Bałtyckim 20 lat temu podpisały Konwencję o Ochronie Środowiska Morskiego w Rejonie Morza Bałtyckiego (tzw.Konwencję Helsińską). Konwencja obejmuje swoim zasięgiem cały obszar Morza Bałtyckiego włącznie z cieśninami bałtyckimi. Zakres ochrony obejmuje wody powierzchniowe i głębinowe oraz wszystkie formy flory i fauny. W ciągu 20 lat obowiązywania Konwencji współpraca państw bałtyckich w zakresie ochrony środowiska morskiego znacznie się rozwinęła. Poprawa sytuacji ekologicznej w rejonie Morza Bałtyckiego wymaga wielu inwestycji , szczególnie w Estonii, na Łotwie i Litwie oraz Rosji i Polsce(Zob."Biul.Inf.ROI"nr 1/94).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Gospodarka portowa i polityka Unii Europejskiej w zakresie rozwoju największych portów morskich Europy Zachodniej. Współzawodnictwo portów morskich w sferze kontenerowej i przeładunkowej. Obsługa transportowa zaplecza portów. Ekonomiczne uwarunkowania rozwoju i konkurencji portów zachodnioeuropejskich. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 11, 1996)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Streszczenie artykułu dotyczącego restrukturyzacji portów morskich w Polsce, zapoczątkowanej w 1991 r. Kolejne etapy zmian.
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Statystyki dotyczące piractwa morskiego. Problemy prawno-odszkodowawcze związane z handlem morskim w warunkach zagrożenia pirackiego. Skutki prawne nieprecyzyjnych umów przewozowych (zob. też "Biul. Inf." nr 2/2009)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Projekt europejskiej strategii integracji nadzoru morskiego. Funkcje straży ochrony wybrzeża i zakres odpowiedzialności. Międzynarodowa integracja regionalnych systemów nadzoru. Systemy informacji żeglugowej i identyfikacji statków; współpraca międzynarodowa na rzecz budowy unijnej sieci informacyjnej w zakresie zagrożeń terrorystycznych (zob. też "Biul.Inf." nr 7-8/2009)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Inwestycje w kontenerowym porcie Bremerhaven. Działalność handlowa, obrót kontenerowy i związane z nim usługi logistyczne. Terminal kontenerowy CT 4 -największa inwestycja w historii Bremy. (Zob. też Biul. Inf. ROI 6/2005)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Zagadnienia emisji dwutlenku węgla powodowanej przez statki morskie. Zalecenia IMO dla ograniczenia emisji spalin w żegludze morskiej. Etapy wprowadzania w życie nowych limitów emisji. Sposoby poprawy jakości paliwa okrętowego (zob. też "Biul. Inf." nr 7-8/2008)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Prawno-organizacyjne aspekty bezpieczeństwa morskiego w Niemczech. Środki bezpieczeństwa w żegludze, zarządzanie w warunkach zagrożenia wypadkami i ochrona środowiska naturalnego (zob. też "Biul. Inf." nr 7-8/2009)
No cover
Article
In basket
Marine, Piraterie und Grundgesetz / U. Jenisch. // Hansa. - 2008, nr 9, s. 174-182.
Dokument nadrzędny: Hansa.
Zagrożenie bezpieczeństwa w transporcie morskim. Pojęcia piractwa i terroryzmu morskiego. Statystyka dotycząca napadów pirackich na statki. Niemieckie i międzynarodowe regulacje w zakresie zwalczania piractwa i terroryzmu morskiego (zob. też "Biul. Inf." nr 12/2008)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Współczesne zagrożenia atakami pirackimi w żegludze morskiej. Statystyki dotyczące piractwa morskiego od 2000 r. Najbardziej zagrożone rejony żeglugi morskiej. Działania prawne i akcje ochronne dla poprawy bezpieczeństwa żeglugi. Metody zabezpieczania się przed atakami pirackimi i terrorystycznymi stosowane przez armatorów (zob. też "Biul. Inf." nr 1/2011)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Decyzje ONZ w sprawie zwalczania piractwa morskiego. Uwarunkowania prawne użycia sił wojskowych do walki z terrorystami morskimi; obowiązujące regulacje prawne. Skuteczność podjętych działań przeciwko piratom (zob. też "Biul. Inf." nr 2/2009)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Zmiany w niemieckiej polityce żeglugowej. Przeobrażenia na światowym rynku przewozów morskich. Inwestowanie prywatnego kapitału w przemysł stoczniowy (zob. też "Biul. Inf." nr 5/98)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Uwarunkowania globalizacji w żegludze morskiej. Polityka żeglugowa na świecie. (Zob. też Biul. Inf. ROI 4/2004)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Polityka Unii Europejskiej jest w znacznej mierze nastawiona na niezawodny, ekonomiczny i bezpieczny transport morski. Zasady UE w zakresie polityki morskiej powinny więc zapewniać, aby usługi tego transportu były świadczone przy możliwie jak najmniejszym zagrożeniu dla wszystkich bezpośrednich i pośrednich uczestników i dla środowiska morskiego. Na II Paneuropejskiej Konferencji Transportowej na Krecie 15.03.1994 r. kapitan M.Menzel - kierownik Rogge Marine Consulting GmbH z Bremy wnioski z badań przyczyn wypadków i katastrof morskich. Jego zdaniem bezpieczeństwo morskie jest głównie zależne od kapitana i załogi, ponieważ powodem ok. 80 procent wszystkich zaistniałych wypadków są błędy ludzkie.
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Statystyki dotyczące piractwa morskiego w 2009 r. Psychologiczne obciążenia dla marynarzy powodowane atakami pirackimi. Działania na rzecz wspierania i ochrony załóg statków. Pomoc sojalna i administracyjna (zob. też. "Biul. Inf." 12/2009).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Prognoza możliwości wzrostu zdolności produkcyjnych stoczni światowych (do roku 2005). Udział poszczególnych państw i regionów w budowie statków. Udział stoczni krajów AWES w przemyśle stoczniowym w latach 1993-2005. Produkcja stoczni krajów AWES w latach 1990-1996 (tabela). Prognozy dla niemieckiego przemysłu stoczniowego. Produkcja stoczni polskich w latach 1992-1998 (zob. też "Biul. Inf." nr 11/98)
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Hansa.
Skutki wprowadzenia przez Unię Europejską zakazu sprzedaży "duty free" na statkach. Przewozy promowe krajów bałtyckich w nowych warunkach ekonomicznych. Aktualnie działające przedsiębiorstwa żeglugi promowej w rejonie Bałtyku (zob. też "Biul. Inf." nr 9/2002).
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again