Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(67)
Form of Work
Artykuły
(67)
Author
Brux G
(3)
Hertel G
(3)
Windsinger J
(3)
Bischof H
(2)
Goldenberg V
(2)
Levkov I
(2)
Volkening W
(2)
Althammer K
(1)
Auguściuk Maciej
(1)
Belter B
(1)
Bente H
(1)
Betterberg U
(1)
Biernatzki F
(1)
Brinkmann P
(1)
Burak Radosław
(1)
Caesperlein H
(1)
Cempirek V
(1)
Dahm Ch
(1)
Dannehl A
(1)
Debuschewitz P
(1)
Dickhut K
(1)
Diepen P
(1)
Dunkel C
(1)
Ebneter F
(1)
Ellwanger G
(1)
Fechner H
(1)
Fischer C
(1)
Fischer J
(1)
Fricke E
(1)
Gemeinhardt W
(1)
Gerhardt P
(1)
Helnisch R
(1)
Hinzen A
(1)
Jacob W
(1)
Jänach E
(1)
Karch H
(1)
Kargel K
(1)
Klingsieck R
(1)
Koroblowski P
(1)
Kreynis Z
(1)
Kunz W
(1)
Körber J
(1)
Köthe K
(1)
Laaser C
(1)
Lagana A
(1)
Lorenz
(1)
Lorenz W
(1)
Lubke D
(1)
Marton P
(1)
Menge J
(1)
Mossi M
(1)
Muller C
(1)
Muller Ch
(1)
Märki E
(1)
Müller W
(1)
Ohmann H
(1)
Oser U
(1)
Panades J
(1)
Reimers K
(1)
Seidel B
(1)
Senger D
(1)
Simkin L
(1)
Skalska J
(1)
Stanley P
(1)
Stoyanoff D
(1)
Tenner S
(1)
Thorwarth W
(1)
Unkelbach W
(1)
Weidmann U
(1)
Wickovsky D
(1)
Woźniak Kazimierz
(1)
Zabel R
(1)
Zalewski Jerzy
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(33)
Country
Germany
(66)
Poland
(1)
Language
unknown (de)
(40)
German
(26)
Polish
(1)
Subject
transport kolejowy
(31)
prognoza
(17)
koszt
(15)
linia kolejowa
(15)
DB AG
(14)
Niemcy
(14)
Unia Europejska
(14)
duże prędkości
(14)
polityka transportowa
(13)
Europa
(12)
modernizacja
(12)
polityka kolejowa
(11)
sieć kolejowa
(11)
infrastruktura kolejowa
(9)
inwestycja
(9)
budowa
(8)
przewozy ładunków
(8)
tabor kolejowy
(8)
konferencja
(7)
korytarz transportowy
(7)
2010
(6)
przewozy pasażerów
(6)
rozwój
(6)
dst
(5)
finansowanie
(5)
interoperacyjność
(5)
projekt
(5)
transport
(5)
współpraca międzynarodowa
(5)
Polska
(4)
Transeuropejska Sieć Transportowa
(4)
Transrapid
(4)
UIC
(4)
dt
(4)
historia
(4)
połączenie przez cieśninę
(4)
program
(4)
przewozy międzynarodowe
(4)
reforma
(4)
tunel kolejowy
(4)
zarządzanie
(4)
Alpy
(3)
PKP
(3)
SBB
(3)
SNCF
(3)
Szwajcaria
(3)
aglomeracja miejska
(3)
efektywność
(3)
kolejnictwo
(3)
konkurencja
(3)
liberalizacja przewozów
(3)
pociąg ICE
(3)
pojazd na poduszce magnetycznej
(3)
polityka inwestycyjna
(3)
program rozwoju
(3)
przedsiębiorstwo kolejowe
(3)
przepustowość
(3)
restrukturyzacja
(3)
ruch kolejowy
(3)
strategia
(3)
transport drogowy
(3)
transport miejski
(3)
2005
(2)
2006
(2)
2007
(2)
2015
(2)
2030
(2)
AGC
(2)
BR
(2)
Berlin
(2)
CMK
(2)
ERTMS
(2)
Europa Zachodnia
(2)
Francja
(2)
Komisja Europejska
(2)
OBB
(2)
RFN
(2)
Rosja
(2)
SJ
(2)
Skandynawia
(2)
UEEIV
(2)
automatyzacja
(2)
bezpieczeństwo ruchu kolejowego
(2)
dworzec kolejowy
(2)
harmonizacja techniczna
(2)
infrastruktura transportu
(2)
innowacja
(2)
jakość
(2)
konstrukcja
(2)
korytarz transportowy paneuropejski
(2)
korytarz transportowy transeuropejski
(2)
liberalizacja rynku
(2)
linia międzynarodowa
(2)
magistrala kolejowa
(2)
nawigacja satelitarna
(2)
ochrona środowiska
(2)
oddzielenie infrastruktury
(2)
organizacja
(2)
parametr eksploatacyjny
(2)
planowanie
(2)
67 results Filter
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Analiza porównawcza europejskich sieci kolejowych. Niemiecka sieć kolejowa w statystyce wymiany handlowej. Podział zadań przewozowych w 15 krajach UE. Wzrost prędkosci pociągów w transporcie towarowym i pasażerskim w Niemczech. Program poprawy konkurencyjności niemieckich kolei (zob. też "Biul. Inf." nr 10/2001).
No cover
Article
In basket
Modernisierung von Oberleitungen der PKP / Maciej Auguściuk, Radosław Burak, Kazimierz Woźniak. // Eisenbahningenieur. - 2005, R.56, nr 4, s.32-36. - rys.2; fot.10.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Przystąpienie Polski do UE spowodowalo konieczność dostosowania sieci kolejowej do europejskich standardów. Zadaniem PKP jest wprowadzenie europejskich dyrektyw oraz przeprowadzenie modernizacji całej sieci kolejowej (25 tys. km) ze szczególnym uwzględnieniem CMK i przystosowania jej do dużych prędkości 200/250 km/h.
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahnigenieur, Der.
Umowa przewozowa Lufthansy i DB AG. Efekty współpracy niemieckiej kolei dojazdowej i portów lotniczych. Plany inwestycyjne (zob. też "Biul. Inf." nr 6/2000).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Benchmarking jako metoda na sprostanie konkurencji na rynku przedsiebiorstw komunikacyjnych. Rozszerzenie UE i jego wpływ na transport kolejowy. Badania kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej w UE. Zasady działania instrumentów benchmarkingu. (Zob. też Biul. Inf. ROI 4/2005)
No cover
Article
In basket
Neigezuge in Europa - aktuelle Entwicklungstrends / U. Betterberg. // Eisenbahningenieur, Der. - 1999, nr 6, s. 5-11.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Charakterystyka pociągów ze sterowanym przechyłem nadwozia (technika pasywna i aktywna). Historia rozwiązań technologicznych. Omówienie aktualnie stosowanych systemów techniki przechyłowej w Europie (zob. też "Biul. Inf." nr 10/99).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Rola efektywnego transportu w reformach rynkowych krajów wschodnioeuropejskich. Wyniki studium "Przewozy Wschód-Zachód 2010". Podział zadań przewozowych w handlu między Niemcami a krajami wschodnioeuropejskimi. Prognozy wymiany handlowej do 2010 r. Analiza transportu Wschód-Zachód na przykładzie korytarzy II i III. Bariery w rozwoju transportu W-Z (zob. też "Biul. "Inf." nr 11/2001).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Główne kierunki polityki transportowej Szwajcarii. Priorytetowe inwestycje kolejowe. Projekty nowych szybkich linii kolejowych łączących Szwajcarię z siecią europejską (zob. też "Biul. Inf." nr 1/2003).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Rola kolei szwajcarskich w rozwoju TEN. Nowa magistrala transalpejska. Modernizacja linii transgranicznych. Plany inwestycyjne na najbliższe lata (zob. też "Biul. Inf." nr 10/2000).
No cover
Article
In basket
Eisenbahntunnel unter der Meerenge von Gibraltar / G. Brux. // Eisenbahningenieur, Der. - 2011, nr 1, s. 50-52.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Projekt tunelu kolejowego pod Cieśniną Gibraltarską; założenia techniczne i eksploatacyjne; specyfika geologiczna i technologia budowy tunelu
No cover
Article
In basket
Eirene Integrierendes Funknetz der europäischen Bahnen / H. Caesperlein. // Der Eisenbahningenieur. - 1995, nr 6, s.408-412.
Dokument nadrzędny: Der Eisenbahningenieur.
Projekt utworzenia zintegrowanej sieci radiowej dla kolei europejskich. Zadania zintegrowanego systemu łączności "Eirene", dotyczące bezpieczeństwa jazdy pociągami i telekomunikacji dla potrzeb podróżnych. Aspekty techniczne i ekonomiczne realizacji projektu. (zob. Biuletyn Informacyjny nr 10, 1995)
No cover
Article
In basket
Neue Moglichkeiten fur den Kombinierten Verkehr in Tschechien / V. Cempirek. // Eisenbahningenieur, Der. - 2007, nr 11, s. 37-39.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Charakterystyka czeskiego rynku przewozowego w transporcie kombinowanym. Nowe połączenia w systemie RoLa. Nowe systemy transportu kombinowanego: CargoBeamer i Modalohr-Trailer Transport; główne parametry systemów (zob. też "Biul. Inf." nr 2/2008)
No cover
Article
In basket
EU-Kommission legt zweites Eisenbahnpaket vor / Ch. Dahm. // Eisenbahningenieur, Der. - 2002, nr 3, s. 35-36.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Nowe propozycje KE w zakresie tworzenia swobodnego rynku przewozów kolejowych w Europie. Sytuacja kolei na europejskim rynku przewozów towarowych i pasażerskich. Zakres działania Europejskiej Agencji Kolejowej. Podstawy prawne interoperatywności kolei europejskich (zob. też "Biul. Inf." nr 12/2002).
No cover
Article
In basket
Vernetzungsstrategien in Verkehr / A. Dannehl. // Eisenbahningenieur, Der. - 2002, nr 5, s. 59-62.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Omówienie referatów z konferencji "Gospodarka i transport" (Drezno XII 2002). Aktualne uwarunkowania rozwoju transportu europejskiego. Usieciowienie - priorytetowe zadanie. Działania na rzecz zwiększania efektywności kolei. Strategiczne kierunki rozwoju transportu w aglomeracji Warszawy. Program badawczy "Mobilność w aglomeracji Drezna" (zob. też "Biul. Inf." nr 12/2002).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Podmiejskie sieci kolejowe w RFN. Organizacja miejsc parkingowych dla samochodów i rowerów w pobliżu stacji kolei podmiejskich. Dalsza rozbudowa sieci kolei podmiejskich. (zob. też "Biul. Inf.ROI" nr 1/92)
No cover
Article
In basket
InterRegio-Steuerwagen für 200 km/h / P. Diepen. // Eisenbahningenieur. - 1994, nr 10, s.712-719.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Wprowadzenie pociągów nawrotnych (tj. mogących kursować w obu kierunkach bez potrzeby dodatkowej pracy manewrowej) również w ruchu dalekobieżnym przyczyni się do większej ekonomiczności kolejowego transportu osobowego. W tym celu przewiduje się wprowadzenie do eksploatacji tzw. wagonów sterowniczych dla szybkości 200 km/h, stanowiących część składową pociągów nawrotnych. (Zob."Biul.Inf.ROI" nr11-12/94).
No cover
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Zadania jednostki organizacyjnej miernictwa na niemieckich kolejach związkowych polegają na opracowaniiu i przygotowaniu podstawowych danych dla szlaków i pomieszczeń jak: długość i połączenia sieci kolejowej, geometria, struktura i najwęższe miejsca skrajni dotyczące sieci torów, charakterystyka nieruchomości(tytuł własności, wielkość, użytkowanie, obciążenia finansowe), urządzenia stałe(budowle, sygnalizacja, przewody), topografia. Powyższe informacje powinny być wprowadzone do banku danych tak aby były łatwo dostępne dla odnośnych służb. Szwajcarskie koleje związkowe (SBB) dysponyją, podobnie jak w Niemczech, bankiem danych kolejowych urządzeń stałych (Zob."Biul.Inf.ROI" nr1/95).
No cover
Article
In basket
Hochgeschwindigkeitsverkehr - einn Beitrag für Europa / G. Ellwanger. // Der Eisenbahningenieur. - 1995, nr 5, s.326-332.
Dokument nadrzędny: Der Eisenbahningenieur.
Od swego wprowadzenia w 1981 r. ruch pasażerski z wielką prędkością na kolejach europejskich rozwinął się dynamicznie, stanowiąc w 1993 r. swą wielkością już ok. 30 miliardów pasażero-kilometrów, tj. prawie 11% całego transportu pasażerskiego po szynach. Pomiędzy sieciami poszczególnych krajów składającymi się na wspólny europejski system sieci transportu z wielką prędkością powinna być zachowana zgodność na którą powinno się złożyć spełnienie wymagań dotyczących: infrastruktury; zaopatrzenia w energię trakcyjną; utrzymania sprawności eksploatacyjnej; sterowania pociągów, bezpieczeństwa ruchu pociągów i sygnalizacji; charakterystyki pojazdów trakcyjnych; ochrony środowiska; zarządzania transportem; wymagań w stosunku do klientów. Im szybciej wyeliminuje się różnice występujące jeszcze aktualnie pomiędzy poszczególnymi kolejami europejskimi, tym szybciej urzeczywistni się rozpowszechnienie ruchu pasażerskiego kolejowego z wielką prędkością w całej Europie.
No cover
Article
In basket
Der Transrapid Berlin-Hamburg / H. Fechner. // Eisenbahningenieur, Der. - 1999, nr 7, s. 12-17.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Uwarunkowania ekonomiczno-społeczne nowego systemu transportu (Transrapid). Rola państwa w finansowaniu inwestycji kolejowych. Parametry techniczne linii Transrapid Berlin-Hamburg (zob. też "Biul. Inf." nr 12/99).
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Zadania statutowe Europejskiej Agencji Kolejowej. Współpraca z organizacjami kolejowymi krajowymi i międzynarodowymi na rzecz interoperacyjności (zob. też "Biul. Inf." nr 9/2007)
No cover
Article
In basket
Netz 21 - Konzeption fur die Zukunft / E. Fricke. // Eisenbahningenieur, Der. - 2001, nr 1, s. 11-12.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur, Der.
Założenia strategii DB AG - "Sieć 21". Sytuacja finansowa kolei niemieckich po prywatyzacji. Parametry techniczno-ekonomiczne sieci DB Netz AG. Działania na rzecz optymalizacji struktury kolei niemieckich. Korekta planu BVWG z 1992 r. Docelowa struktura sieci kolejowej. Wprowadzanie nowoczesnych technologii sterowania ruchem pociągów (zob. też "Biul. Inf," nr 4/2001).
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again