Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(18)
Form of Work
Artykuły
(16)
Książki
(2)
Author
Ochmański W
(2)
Berthold J
(1)
Chrobot P
(1)
Heyder M
(1)
Jamroz K
(1)
Janik Z
(1)
Janko J
(1)
Jasiński S
(1)
Kaczmarek M
(1)
Kawalec P
(1)
Krawczyk G
(1)
Malarski M
(1)
Nikisch J
(1)
Pietrowski J
(1)
Piotrowski J
(1)
Rakiewicz M
(1)
Rudnicki A
(1)
Sambor A
(1)
Smolarek L
(1)
VÖlkening W
(1)
Year
1990 - 1999
(18)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
Subject
ruch miejski
(11)
sterowanie ruchem
(10)
metoda symulacyjna
(4)
przepustowość skrzyżowania
(4)
ruch drogowy
(3)
badanie
(2)
czas podróży
(2)
model matematyczny
(2)
model symulacyjny
(2)
sygnalizacja
(2)
system komputerowy
(2)
transport autobusowy
(2)
transport miejski
(2)
transport tramwajowy
(2)
trasa komunikacyjna
(2)
Air Traffic Control
(1)
Berlin
(1)
Drezno
(1)
Gdańsk
(1)
Kraków
(1)
Poznań
(1)
Warszawa-Okęcie
(1)
algorytm
(1)
badanie terenowe
(1)
bezpieczeństwo ruchu
(1)
błąd
(1)
detektor
(1)
dt
(1)
dyspozytor
(1)
działanie
(1)
eksperyment
(1)
emisja
(1)
generator liczb pseudolosowych
(1)
grafika komputerowa
(1)
komputer
(1)
kontrola ruchu
(1)
mikrokomputer
(1)
modelowanie
(1)
modyfikacja
(1)
ofiara wypadku
(1)
oprogramowanie
(1)
optymalizacja
(1)
oznakowanie
(1)
paliwo
(1)
parametr
(1)
parametr ruchowy
(1)
pomiar automatyczny
(1)
port lotniczy
(1)
potok pasażerów
(1)
praca
(1)
prognozowanie
(1)
program komputerowy
(1)
projektowanie
(1)
regularność
(1)
ruch lotniczy
(1)
ruch pojazdów
(1)
skrzyżowanie wielopasowe
(1)
skrzyżowanie z regulacją ruchu
(1)
spaliny
(1)
stanowisko pracy
(1)
sterowanie acykliczne
(1)
sterowanie grupowe
(1)
sterownik mikroprocesorowy
(1)
synchronizacja
(1)
system dyspozytorski
(1)
system pomiarowy
(1)
trasa zalecana
(1)
układ komunikacyjny
(1)
urządzenie rejestrujące
(1)
wskaźnik
(1)
wypadek drogowy
(1)
zajętość drogi
(1)
znak drogowy
(1)
zużycie
(1)
18 results Filter
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
W Wyższej Szkole Komunikacyjnej "Fredrich List" w Dreźnie opracowano system pomiarowy przeznaczony do badań ruchu pojazdów,system składa się z komputera i czujnika drogi i umożliwia pomiar przebiegu ruchu pojazdu pomiarowego w krótkich przedziałach czasu.Przedstawiono wyniki badań ruchu pojazdów w sieci ulic uzyskane z zastosowaniem opracowanego systemu.Wyniki te uwzględniają zyżycie paliwa oraz emisję spalin.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono graficzne możliwości programu symulującego pracę skrzyżowania sterowanego.Opisano tworzenie rysunku skrzyżowania wraz z animacją poruszających się po nim pojazdów oraz powstawanie na bieżąco wykresu przebiegów prędkości w funkcji czasu poszczególnych pojazdów.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono metody wspomaganej komputerowo generacji oprogramowania(proCAD-1) systemów sterowania procesami oraz przykład ich zastosowania do generacji systemu dyspozytorskiego sterowania komunikacją tramwajową w Dreźnie.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono niektóre wyniki testowania najczęściej stosowanych modeli liczb zdarzeń drogowych i liczb ofiar tych zdarzeń na zbiorze danych pochodzących ze skrzyżowań i odcinków położonych na głównych ciągach ulic w Gdańsku.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Od jesieni 1988 rozpoczęto w Berlinie Zachodnim próbną eksploatację systemu LISB,który pokazuje kierowcom zalecane trasy przejazdu.Jako trasę optymalną uznaje się trasę najszybszą.Ponieważ czasy podróży podlegają ciągłym zmianom,koniecznym jest ich prognozowanie.Jednym z istotniejszych problemów związanych z prognozowaniem jest niewielka liczba pojazdów objętych eksperymentem i dostarczającym dane o czasach podróży.
No cover
Article
In basket
(Materiały na konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Ruch lotniczy jest planowany i organizowany ze stanowiska kontroli ruchu lotniczego(ATC).Pełna losowość procesów zachodzących na stanowisku ATC uzasadnia celowość jego probabilistycznej analizy.Analizowane stanowisko ATC zamodelowane zostało jako stanowisko masowej obsługi.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono analizę tych aspektów sterowania grupowego,które związane są z ruchem bez zatrzymań głównych grup pojazdów,a uzyskiwane rozwiązania optymalne porównywane są z rozwiązaniami otrzymywanymi metodami maksymalizacji szerokości pasma "zielonej fali".Rozważania zilustrowano przykładem.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono zasadę działania oraz struktury układowych generatorów liczb pseudolosowych o rozkładach najczęściej spotykanych w procesach ruchu drogowego.Rozpatrzono możliwość wykorzystania takich generatorów w postaci karty specjalizowanej do mikrokomputera.
No cover
Book
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Omówiono problemy związane komputerowo wspomaganym systemem projektowania sieci miejskich komunikacji szynowych w dużych aglomeracjach.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Sterowanie rozmyte ruchem wymaga wyznaczania stopni zajęcia odcinków drogi na wlocie skrzyżowania.Przedstawiono metodę estymacji stopni zajęcia odcinków drogi jedno- i wielopasmowej opartą o teorię dyskretnych procesów punktowych.Metoda minimalizując liczbę detektorów pozwala na osiągnięcie dokładności 0,05 stopnia zajęcia.Weryfikacji dokonano na danych rzeczywistych dla wlotów jedno i dwupasowego.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono zestaw nowoczesnych przenośnych urządzeń typu MRZ01 przeznaczonych do rejestracji parametrów ruchu drogowego.Opisano podstawowe funkcje,i dane techniczne tych urządzeń.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Zaprezentowano nową metodę określania wartości offsetu dla dowolnej chwili czasu.Metoda ta oparta jest na nowej matematycznej definicji offsetu i uwzględnia wszystkie możliwe przypadki jakie mogą wystąpić przy zmianie cyklu sygnalizacji.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono modyfikacje symulacyjnego modelu ruchu MISSION.Wprowadzone rozszerzenia umożliwiają modelowanie autobusów komunikacji miejskiej,poruszających się w potoku innych pojazdów,przy uwzględnieniu ich odmiennej dynamiki jazdy i czasowych wyłączeń z ruchu,spowodowanych postojami na przystankach.Model umożliwia badanie efektywności algorytmów sterowania sygnalizają świetlną,w szczególności z priorytetem dla pojazdów komunikacji zbiorowej.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
W sieci ulic sterowanej za pomocą sygnalizacji świetlnej ruch pojazdów ma charakter uporządkowanego przepływu grup.W badaniach przyjęto podział sieci ulic na odcinki i strefy oddziaływania skrzyżowań i w tych elementach identyfikowano proces ruchu za pomocą badań terenowych i symulacyjnych.Określono wpływ sygnału sterującego i struktury rodzajowej ruchu na zmiany warunków ruchu w strefie skrzyżowania oraz opisano powstawanie,łaczenie i rozpraszanie grup pojazdów w elementach sieci ulic.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Sterowanie acykliczne skrzyżowaniem izolowanym w sposób zależny od ruchu.Wykorzystuje się elementy teorii zbiorów rozmytych.Omawia sie algorytm acyklicznego sterowania grupami sygnalizacyjnymi.Przedstawiono wyniki symulacyjnnych badań efektywności sterowania acyklicznego.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Sformułowano cele przeprowadzonych eksperymentów dyspozytorskich oraz opisano mechanizm działania synchronizacji i podano uzasadnienie jej optymalności.Zestawiono użyte wskaźniki jakości oraz przytoczono wyniki eksperymentów,wskazujących na poprawę funkcjonowania linii.
No cover
Book
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Przedstawiono pewien model podziału potoku pasażerskiego między linie komunikacyjne,zapewniające alternatywne połączenia między punktami początkowymi i docelowymi podróży.
No cover
Article
In basket
(Materiały na V konferencję naukową. Nauka i praktyka w transporcie)
Informacje zawarte w znakach drogowych muszą być przekazywane w sposób jednoznaczny,tak aby kierowca w możliwie najkrótszym czasie mógł je zrozumieć i zareagować w sposób właściwy do treści tych informacji.Przedstawiono przykłady złego oznakowania.Stwierdza się także,że istnieje pilna potrzeba ustalenia obowiązków i odpowiedzialności administracji drogowej.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again