Sorting
Source
Katalog księgozbioru
(4)
Form of Work
Artykuły
(4)
Author
Bałuch H
(1)
Kostro J
(1)
Kośnik J
(1)
Poliński J
(1)
Year
1990 - 1999
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
instytut naukowo-badawczy
(3)
kolejnictwo
(3)
Europa
(2)
PKP
(2)
przewozy ładunków
(2)
system przewozowy
(2)
system transportowy
(2)
DB
(1)
DR
(1)
SBB
(1)
SNCF
(1)
analiza porównawcza
(1)
częstotliwość
(1)
diagnostyka
(1)
konstrukcja
(1)
koszt szacunkowy
(1)
modernizacja
(1)
moduł algorytmiczny
(1)
naprawa główna
(1)
naprężenie
(1)
nawierzchnia kolejowa
(1)
opłata
(1)
podkład drewniany
(1)
podkład kolejowy
(1)
podsypka
(1)
podtorze kolejowe
(1)
praca manewrowa
(1)
praca rozrządowa
(1)
program komputerowy
(1)
prędkość pociągu
(1)
racjonalizacja
(1)
struktura organizacyjna
(1)
system ekspertowy
(1)
szyna kolejowa
(1)
teoria degradacji
(1)
torowisko
(1)
transport bimodalny
(1)
transport kolejowy
(1)
transport kombinowany
(1)
urządzenie przeładunkowe
(1)
urządzenie radiotelefoniczne
(1)
utrzymanie
(1)
wspomaganie komputerowe
(1)
zastosowanie
(1)
łączność kolejowa
(1)
łączność radiowa
(1)
4 results Filter
Article
In basket
Systemy eksperckie w diagnostyce nawierzchni kolejowej / H. Bałuch. // Problemy Kolejnictwa. - 1993, nr 114, s. 5-48 s. - rys. : 14.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Szczegółowe omówienie zasad, jakie przyjęto przy budowie systemów wspomagających decyzje podejmowane podczas ustalania dopuszczalnych prędkości pociągów i nacisków osi (system UNIP) i kwalifikowania nawierzchni do napraw głównych (system DONG). Podstawą konkluzji są obliczenia oraz zbiór reguł heurystycznych. Stosowanie obu systemów wymaga dobrego rozpoznania stanu toru za pomocą sposobów dostępnych w diagnostyce nawierzchni.
Article
In basket
Europejskie systemy transportu bimodalnego / J. Kostro. // Problemy Kolejnictwa. - 1993, nr 114, s. 49-67 s. - rys. : 3.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Omówiono konstrukcję i przeprowadzono analizę porównawczą europejskich systemów transportu bimodalnego: KOMBIRAIL, CODA-E, ROADRAILER i TRANSTRAILER. Systemy transportu bimodalnego charakteryzują się wykorzystaniem samochodowej naczepy siodłowej zarówno w ruchu drogowym z ciągnikiem siodłowym jak i w ruchu szynowym. System bimodalny cechuje lepszy wskaźnik tary, w porównaniu z innymi systemami transportu kombinowanego, nie wymaga stosowania specjalnej infrastruktury przeładunkowej, daje zyski wynikające z oszczędności energii i czasu, a także mniej szkodliwie oddziałuje na środowisko naturalne.\*czbm
Article
In basket
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
W 1991 r. Państwowa Agencja Radiokomunikacyjna pobiera bardzo wysokie opłaty za korzystanie z każdego kanału częstotliwościowego i za każdy użytkowany radiotelefon. Na PKP ponad 200 kanałów częstotliwościowych pracuje około 50 tys. radiotelefonów i opłaty osiągnęły kwotę 8 miliardów złotych za rok. Przedstawiono sposób zmniejszenia nakładów ponoszonych na ten cel. Wykorzystując realizowany obecnie projekt przeorganizowania ruchu towarowego, zmniejszenia liczby stacji rozrządowych, przyjęcia nowego schematu organizacji przewozów towarowych; zaproponowano przeorganizowanie sieci łączności radiotelefonicznej w taki sposób, aby można było zrezygnować z 40 kanałów częstotliwościowych i z pewnej liczby urządzeń.
Article
In basket
Wybrane systemy przewozu przesyłek drobnych na kolejach europejskich / J. Poliński. // Problemy Kolejnictwa. - 1993, nr 114, s. 96-109 s. - rys. : 1.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Przedstawiono organizację przewozu przesyłek drobnych na kolejach szwajcarskich, francuskich i niemieckich, jak również scharakteryzowano funkcjonujące na PKP sposoby przewozu tych przesyłek. Opisano środki techniczne stosowane w obsłudze i przewozie przesyłek drobnych.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again