Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Autor
Bałuch Maria Bałuch Henryk
(1)
Dąbrowa-Bajon Mirosława Grochowski Krzysztof
(1)
Gołaszewski Andrzej
(1)
Lipko Cezary
(1)
Poliński Janusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
nieznany (pl)
(5)
Temat
instytut naukowo-badawczy
(5)
kolejnictwo
(5)
PKP
(2)
transport kolejowy
(2)
Brześć
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Polska
(1)
Terespol
(1)
badanie diagnostyczne
(1)
dyspozytornia
(1)
dyżurny ruchu
(1)
elastomer
(1)
guma
(1)
hamulec torowy
(1)
infrastruktura
(1)
infrastruktura kolejowa
(1)
konstrukcja
(1)
koszt utrzymania
(1)
linia kolejowa
(1)
linia kolejowa E20
(1)
manewrowanie
(1)
materiał konstrukcyjny
(1)
materiał nawierzchniowy
(1)
modernizacja
(1)
naprawa
(1)
nawierzchnia kolejowa
(1)
nawierzchnia niekonwencjonalna
(1)
oferta przewozowa
(1)
pociąg pasażerski
(1)
postój
(1)
przejazd kolejowy
(1)
przejście graniczne kolejowe
(1)
przemieszczanie obiektu
(1)
przewozy międzynarodowe
(1)
przewozy ładunków
(1)
punkt przeładunkowy
(1)
rozkład jazdy
(1)
rozrząd automatyczny
(1)
ruch pasażerski
(1)
ruch pociągów
(1)
skrzyżowanie jednopoziomowe
(1)
srk
(1)
stacja rozrządowa
(1)
system dyspozytorski
(1)
system komputerowy
(1)
system sterowania ruchem
(1)
wagon towarowy
(1)
wyposażenie
(1)
zastosowanie
(1)
zestaw kołowy
(1)
zużycie szyny
(1)
łuk toru
(1)
5 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Poszukiwanie sposobów zmniejszenia kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej jako jedno z najpilniejszych zadań badawczych. Powinny to być głównie sposoby bezinwestycyjne. Sposobem takim jest wydłużenie cykli wymian szyn zużywających się najszybciej, tj.ułożonych w łukach o małych promieniach. Przeprowadzone badania wykazały, że cel ten można osiągnąć zwiększając dokładność kształtowania łuków oraz wprowadzając, większe niż dotychczas obowiązujące, zużycia graniczne.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Informacje o rzeczywistym ruchu pociągów są zbierane i przechowywane w Centralach Sterowania i Kierowania Ruchem. Wykorzystywane są głównie do sterowania, kontroli nadzoru i optymalizacji ruchu pociągów. Dodatkowo mogą być wykorzystywane do celów analitycznych, statystycznych, doradczych, finansowych i in.w jednostkach sektora infrastruktury, a także w innych sektorach.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Propozycje racjonalizacji infrastruktury kolejowych przewozów w pojedynczych wagonach i grupach wagonów, umożliwiająca zwiększenie konkurencyjności tego rodzaju transportu w stosunku do transportu drogowego. Propozycje dotyczą m.in.zmniejszenia liczby punktów ładunkowych, określenie ich wyposażenia i systemu zarządzania, technologii przemieszczania wagonów pomiędzy stacjami manewrowymi z pominięciem stacji rozrządowych oraz usprawnienia technologii pracy zautomatyzowanych stacji rozrządowych.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Wybrane rodzaje rozwiązań nawierzchni na przejazdach kolejowych. Opisano ich konstrukcję i przedstawiono ich zalety i wady oraz zasady doboru określonej konstrukcji nawierzchni do danej kategorii przejazdu i rodzaju ruchu. Wyszczególniono warunki, które powinny być spełnione przy przygotowywaniu projektu przebudowy przejazdu i robót przygotowawczych z tym związanych.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Problem związany z postojem pociągów pasażerskich na przejściu granicznym Terespol-Brześć. Przedstawiono propozycje poprawy stanu istniejącego przez wdrożenie nowych technologii przewozowych. Wskazano również niezbędne elementy nowoczesnej oferty przewozowej kolei dla transportu międzynarodowego do Europy Wschodniej.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej