Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Artykuły
(5)
Autor
Biliński J
(1)
Bogdaniuk B
(1)
Legat A
(1)
Massel A
(1)
PolińskiJ
(1)
Wójtowicz A
(1)
Żołnierzak R
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
nieznany (pl)
(5)
Temat
instytut naukowo-badawczy
(5)
kolejnictwo
(5)
Polska
(3)
konstrukcja
(2)
wagon niskopodłogowy
(2)
wagon pasażerski
(2)
BR
(1)
CEMT
(1)
CMK
(1)
DB
(1)
DSB
(1)
NS
(1)
NSB
(1)
PKP
(1)
Ro-La
(1)
SBB
(1)
SJ
(1)
SNCF
(1)
UIC
(1)
aparatura pomiarowa
(1)
autobus szynowy
(1)
badanie
(1)
budowa
(1)
dt
(1)
dworzec kolejowy
(1)
informacja pasażerska
(1)
metoda numeryczna
(1)
naczepa
(1)
niepełnosprawny
(1)
obliczenia wytrzymałościowe
(1)
organizacja
(1)
parametr techniczny
(1)
pociąg pasażerski
(1)
podwozie
(1)
pomiar
(1)
program
(1)
przewozy pasażerów
(1)
przewozy piggy-back
(1)
rama
(1)
rezerwacja miejsc
(1)
ruch międzynarodowy
(1)
sieć TCN
(1)
sieć kolejowa
(1)
sieć transmisji danych
(1)
skład pociągu
(1)
system informacji
(1)
system przekazywania informacji
(1)
szyna kolejowa
(1)
tabor kolejowy
(1)
tramwaj
(1)
transmisja danych
(1)
transport bimodalny
(1)
transport kolejowy
(1)
transport kombinowany
(1)
transport publiczny
(1)
wagon cysterna
(1)
wagon kieszeniowy
(1)
wagon pomiarowy
(1)
wagon towarowy
(1)
wymagania techniczne
(1)
wózek
(1)
wózek wagonowy
(1)
zużycie faliste
(1)
ÖBB
(1)
łańcuch transportowy
(1)
5 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Układy sieci komputerowych w składach pociągów pasażerskich / J. Biliński. // Problemy Kolejnictwa. - 1995, nr 120, s.54-73. - rys.7:tab.4.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Przedstawiono zasady budowy sieci komputerowych,planowanych do wprowadzenia w pociągach pasażerskich.Omówiono strukturę sieci i jej parametry techniczne,wymagania techniczne i sprzętowe.Zaprezentowano zasady konfigurowania sieci podczas normalnej eksploatacji,metody przesyłania informacji i danych.Całość uzupełnia krótkie omówienie cech stosowanego oprogramowania komunikacyjnego.
Artykuł
W koszyku
Pomiary nierówności powierzchni tocznych szyn na liniach PKP / B Bogdaniuk, A. Massel. // Problemy Kolejnictwa. - 1995, nr 120, s.41-53. - rys.12:tab.3.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Omówiono pomiary nierowności powierzchni tocznych szyn przeprowadzone na kilku liniach PKP. Były to zarówno pomiary przyrządami ręcznymi wykonane na wybranych odcinkach ograniczonej długości, jak i masowe pomiary z wykorzystaniem aparatury zainstalowanej w wagonie pomiarowym. Przedstawiono metody pomiarowe oraz wyniki badań, które wykazały, że zużycie faliste występuje na liniach PKP z różną intensywnością.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Przedstawiono algorytm prowadzenia,sprawdzających obliczeń wytrzymałościowych konstrukcji pakietem WAT-KM należącym do grupy systemów metody elementów skończonych.W artykule umieszczono cztery przykłady zastosowania systemu WAT-KM do wyznaczenia naprężeń w różnych typowych dla pojazdów szynowych konstrukcjach lub zespołach.Przykłady są tak dobrane,aby pokazać potencjalnemuużytkownikowi zakres możliwości, systemu i charakterystyczne cechy uzyskiwanych wyników,wykazujące ich wyższość w stosunku do wyników otrzymywanych metodami tradycyjnymi.
Artykuł
W koszyku
Przewóz osób niepełnosprawnych koleją-dokonania i perspektywy / PolińskiJ.. // Problemy Kolejnictwa. - 1995, nr 120, s.74-100. - tab.1.
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Omówiono podstawowe pojęcia dotyczące osób niepełnosprawnych i problemy transportowe z nimi związane. Przedstawiono sytuację osób niepełnosprawnych w społeczeństwie polskim, doświadczenia zagraniczne oraz program dostosowania PKP do obsługi tych osób.
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Problemy Kolejnictwa.
Charakterystyka kolejowych środków technicznych wykorzystywanych w systemie HUCKEPAK,który jest definiowany jako przewóz jednego środka transportowego (pojazdu drogowego) na innym środku transportowym (taborze kolejowym). Przedstawiono wybrane kryteria oceny poszczególnych technologii przewozu i przeładunku tj. podsystemów w systemie HUCKEPAK: są to kryteria związane z czasem transportu (dostawy ładunku), ceną i jakością usługi transportowej. Zaprezentowano metodę określenia wag (poziomów istotności kryteriów oceny podsystemów oraz wyznaczania wartości liczbowych poszczególnych wag).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej