55537
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Promises made, promises kept / Susan Chrzan. // Roads and Bridges. - 2021, nr 7-8, s. 40-49. - fot.10.
Dokument nadrzędny: Roads and Bridges.
Nowo oddana do użytku Selmon Extension to dwupasmowa płatna droga o długości 1,9 mili, położona w zatoce Tampa na Florydzie, zbudowana przez Tampa Hillsborough Expressway Authority (THEA). Płatna droga łączy się z Lee Roy Selmon Expressway - trasą dla osób dojeżdżających do pracy w Tampie, która jest własnością THEA, jest przez nią zarządzana i eksploatowana. Przed rozbudową, droga ekspresowa łączyła dzielnice południowe z centrum miasta Tampa i wschodnimi przedmieściami Brandon, ale osoby dojeżdżające z sąsiedniego hrabstwa Pinellas zatrzymywały korki na zatłoczonej trasie wzdłuż Gandy Boulevard (która składa się z ruchliwych skrzyżowań i długich świateł stopu) zanim mogły dostać się do drogi ekspresowej. THEA rozpoczęła projekt o wartości 230 milionów dol. w grudniu 2017 r., a i zakończyła go w kwietniu 2021 r. Wyjątkowość całego przedsięwzięcia wynika z faktu, że przez cały czas jego trwania jego istotną część stanowiły uzgodnienia z lokalną społecznością. Zwłaszcza właściciele pobliskich firm obawiali się, że budowa zamknie pasy ruchu i podjazdy, co negatywnie wpłynie na ich działalność. Przedstawiciele zespołu ds. inżynierii budowlanej i inspekcji (CEI) oraz Public Involvement Team osobiście odwiedzili każdą firmę wzdłuż korytarza budowy, aby na bieżąco informować o postępach w realizacji projektu i wysłuchać wszelkich obaw. W efekcie THEA zaprezentowała innowacyjny projekt, który nigdy wcześniej nie był stosowany w USA (most dwukrotnie wyższy od typowego, o płytkiej konstrukcji nośnej i większych rozpiętościach pomiędzy filarami) i stworzyła wielotorowy plan działania (np. segmenty zostały prefabrykowane poza terenem budowy, robotnicy i sprzęt byli chronieni przed ruchem drogowym przez niskoprofilowe bariery i byli w stanie utrzymać dwa pasy ruchu w każdym kierunku w ciągu dnia i w godzinach szczytu, instalacja segmentów, napinanie oraz montaż bramownic i kratownic odbywały się w nocy). W ten sposób dotrzymano obietnic złożonych lokalnej społeczności, a zrealizowany projekt uaktywnił działalność gospodarczą, zachęcając firmy do przeniesienia lub rozszerzenia swojej obecności na tym obszarze, dzięki czemu w panoramie miasta pojawiły się nowe korporacyjne wieżowce oraz budynki mieszkalne i handlowe o mieszanym przeznaczeniu.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Nowo oddana do użytku Selmon Extension to dwupasmowa płatna droga o długości 1,9 mili, położona w zatoce Tampa na Florydzie, zbudowana przez Tampa Hillsborough Expressway Authority (THEA). Płatna droga łączy się z Lee Roy Selmon Expressway - trasą dla osób dojeżdżających do pracy w Tampie, która jest własnością THEA, jest przez nią zarządzana i eksploatowana. Przed rozbudową, droga ekspresowa łączyła dzielnice południowe z centrum miasta Tampa i wschodnimi przedmieściami Brandon, ale osoby dojeżdżające z sąsiedniego hrabstwa Pinellas zatrzymywały korki na zatłoczonej trasie wzdłuż Gandy Boulevard (która składa się z ruchliwych skrzyżowań i długich świateł stopu) zanim mogły dostać się do drogi ekspresowej. THEA rozpoczęła projekt o wartości 230 milionów dol. w grudniu 2017 r., a i zakończyła go w kwietniu 2021 r. Wyjątkowość całego przedsięwzięcia wynika z faktu, że przez cały czas jego trwania jego istotną część stanowiły uzgodnienia z lokalną społecznością. Zwłaszcza właściciele pobliskich firm obawiali się, że budowa zamknie pasy ruchu i podjazdy, co negatywnie wpłynie na ich działalność. Przedstawiciele zespołu ds. inżynierii budowlanej i inspekcji (CEI) oraz Public Involvement Team osobiście odwiedzili każdą firmę wzdłuż korytarza budowy, aby na bieżąco informować o postępach w realizacji projektu i wysłuchać wszelkich obaw. W efekcie THEA zaprezentowała innowacyjny projekt, który nigdy wcześniej nie był stosowany w USA (most dwukrotnie wyższy od typowego, o płytkiej konstrukcji nośnej i większych rozpiętościach pomiędzy filarami) i stworzyła wielotorowy plan działania (np. segmenty zostały prefabrykowane poza terenem budowy, robotnicy i sprzęt byli chronieni przed ruchem drogowym przez niskoprofilowe bariery i byli w stanie utrzymać dwa pasy ruchu w każdym kierunku w ciągu dnia i w godzinach szczytu, instalacja segmentów, napinanie oraz montaż bramownic i kratownic odbywały się w nocy). W ten sposób dotrzymano obietnic złożonych lokalnej społeczności, a zrealizowany projekt uaktywnił działalność gospodarczą, zachęcając firmy do przeniesienia lub rozszerzenia swojej obecności na tym obszarze, dzięki czemu w panoramie miasta pojawiły się nowe korporacyjne wieżowce oraz budynki mieszkalne i handlowe o mieszanym przeznaczeniu.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej