55519
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Roads and Bridges.
Region Metropolitalny Atlanta w północno-zachodniej Georgii jest jednym z najszybciej rozwijających się regionów w kraju, zamieszkałym przez 6 milionów ludzi i będącym dziewiątym co do wielkości obszarem metropolitalnym w USA. Ponieważ do roku 2050 liczba mieszkańców tego regionu ma wzrosnąć o prawie 3 miliony (m.in. z powodu wzrostu gospodarczego i ekspansji firm, a także znacznego rozwoju sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej), planiści transportu z Atlanta Regional Commission (ARC) przygotowują się do tego boomu demograficznego, opracowując Regionalny Plan Transportowy (RTP) dla Metropolii Atlanta o wartości około 173 miliardów dolarów. Z tego Komisja Regionalna w Atlancie chce przeznaczyć około 10 miliardów dol. na projekty i programy, które zmniejszą zatłoczenie poprzez zachęcanie do korzystania z alternatywnych sposobów przemieszczania się, w tym na rozbudowę ścieżek rowerowych w regionie. Istotne zmiany wywołała pandemia COVID-19: wiele firm w całym kraju - w tym także tutaj - przestawiło się na model pracy zdalnej. Planiści zajmujący się transportem i zarządzaniem ruchem drogowym analizują, w jaki sposób trwalszy trend telepracy może wpłynąć na modele ruchu drogowego w dłuższej perspektywie. Duża część osób dojeżdżających do pracy w regionie aktywnie korzysta z aplikacji internetowej do rejestrowania swoich dojazdów, co pozwala Mobility Services Group na ekstrapolację danych. Obecnie telepraca zajmuje średnio aż 3,9 dnia w tygodniu. W ciągu najbliższych kilku lat MSG będzie uważnie obserwować, w jaki sposób długoterminowe trendy w zakresie telepracy mogą oddziaływać na zatłoczenie ruchu w regionie. Wydaje się, że ten wpływ będzie wyraźnie zauważalny. W najbliższej przyszłości z RTP Atlanty przeznaczy się około 102 miliardów dol. na utrzymanie i modernizację już istniejącej infrastruktury. Stanowi to około 60 procent wszystkich środków. Plan przewiduje około 27 miliardów dol. na kluczowe usprawnienia węzłów przesiadkowych i autostrad w całym regionie metropolitalnym. RTP obejmuje również 215 projektów poszerzeń arterii, które znacznie zwiększą przepustowość sieci drogowej w regionie (dzięki budowie około 600 mil pasów ruchu do roku 2050). By sprostać prognozowanym potrzebom, RTP Metropolii uwzględnia też 11 miliardów dol. na nowe możliwości tranzytowe. Podsumowując plany i przygotowania można przypuszczać, że długoterminowe trendy rozwoju telepracy w połączeniu z rozszerzeniem opcji tranzytu i mikromobilności w ciągu następnych kilku dekad mogą przyczynić się do stworzenia rozległego, wydajnego systemu transportowego, który zaspokoi potrzeby rozwijającej się populacji w regionie Metropolitalnym Atlanta.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Region Metropolitalny Atlanta w północno-zachodniej Georgii jest jednym z najszybciej rozwijających się regionów w kraju, zamieszkałym przez 6 milionów ludzi i będącym dziewiątym co do wielkości obszarem metropolitalnym w USA. Ponieważ do roku 2050 liczba mieszkańców tego regionu ma wzrosnąć o prawie 3 miliony (m.in. z powodu wzrostu gospodarczego i ekspansji firm, a także znacznego rozwoju sektora opieki zdrowotnej i pomocy społecznej), planiści transportu z Atlanta Regional Commission (ARC) przygotowują się do tego boomu demograficznego, opracowując Regionalny Plan Transportowy (RTP) dla Metropolii Atlanta o wartości około 173 miliardów dolarów. Z tego Komisja Regionalna w Atlancie chce przeznaczyć około 10 miliardów dol. na projekty i programy, które zmniejszą zatłoczenie poprzez zachęcanie do korzystania z alternatywnych sposobów przemieszczania się, w tym na rozbudowę ścieżek rowerowych w regionie. Istotne zmiany wywołała pandemia COVID-19: wiele firm w całym kraju - w tym także tutaj - przestawiło się na model pracy zdalnej. Planiści zajmujący się transportem i zarządzaniem ruchem drogowym analizują, w jaki sposób trwalszy trend telepracy może wpłynąć na modele ruchu drogowego w dłuższej perspektywie. Duża część osób dojeżdżających do pracy w regionie aktywnie korzysta z aplikacji internetowej do rejestrowania swoich dojazdów, co pozwala Mobility Services Group na ekstrapolację danych. Obecnie telepraca zajmuje średnio aż 3,9 dnia w tygodniu. W ciągu najbliższych kilku lat MSG będzie uważnie obserwować, w jaki sposób długoterminowe trendy w zakresie telepracy mogą oddziaływać na zatłoczenie ruchu w regionie. Wydaje się, że ten wpływ będzie wyraźnie zauważalny. W najbliższej przyszłości z RTP Atlanty przeznaczy się około 102 miliardów dol. na utrzymanie i modernizację już istniejącej infrastruktury. Stanowi to około 60 procent wszystkich środków. Plan przewiduje około 27 miliardów dol. na kluczowe usprawnienia węzłów przesiadkowych i autostrad w całym regionie metropolitalnym. RTP obejmuje również 215 projektów poszerzeń arterii, które znacznie zwiększą przepustowość sieci drogowej w regionie (dzięki budowie około 600 mil pasów ruchu do roku 2050). By sprostać prognozowanym potrzebom, RTP Metropolii uwzględnia też 11 miliardów dol. na nowe możliwości tranzytowe. Podsumowując plany i przygotowania można przypuszczać, że długoterminowe trendy rozwoju telepracy w połączeniu z rozszerzeniem opcji tranzytu i mikromobilności w ciągu następnych kilku dekad mogą przyczynić się do stworzenia rozległego, wydajnego systemu transportowego, który zaspokoi potrzeby rozwijającej się populacji w regionie Metropolitalnym Atlanta.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej