55453
No cover
Article
In basket
All aboard the UrbanLoop / Reinhard Christeller. // Metro Report International. - 2021, nr 2, s. 46-48. - rys.1; fot.6.
Dokument nadrzędny: Metro Report International.
W przeszłości podejmowano liczne nieudane próby stworzenia systemów Personal Rapid Transit (PRT). Takie systemy opierają się na małych, zazwyczaj działających automatycznie jednostkach transportowych dla jednego lub kilku pasażerów. Z zamiarem stworzenia atrakcyjnego i przyjaznego dla środowiska substytutu prywatnego samochodu w średniej wielkości miastach (od 5 do 200 tys. mieszkańców) oraz pomocy w przekształcaniu centrów miast w strefy dla pieszych, w 2017 roku narodziła się idea zaprojektowania nowoczesnego PRT - UrbanLoop. Projekt opiera się na wydajnej technologii informacyjnej w połączeniu z efektywną finansowo i przyjazną dla użytkownika infrastrukturą oraz ultralekkimi, inteligentnymi pojazdami. Wiele instytucji wspierało tę inicjatywę lub uczestniczyło w wyznaczeniu ram projektu, opracowywaniu technologii, zasad działania i analiz ryzyka (francuskie miasto Nancy i region Grand Est, cztery uniwersytety we wschodniej Francji, w których pracowało ponad 100 studentów oraz Centre national de la recherche scientifique - CNRS). Przeprowadzono symulacje systemu i na początku 2020 r. otwarto 300-metrową pętlę demonstracyjną w pobliżu Nancy. Pod nazwą UrbanLoop SAS projekt stał się firmą typu start-up. Firma planuje otworzyć pierwszą linię promującą całą koncepcję podczas letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu w 2024 r. Start linii komercyjnych ma nastąpić w Nancy w 2025 r. (3 linie o długości 21 km obsługiwane przez 30-60 pojazdów w każdej). Studium marketingowe projektu wskazuje kolejne 37 miast w regionie Grand Est, które potencjalnie mogą być zainteresowane takim innowacyjnym rozwiązaniem części problemów komunikacyjnych.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: W przeszłości podejmowano liczne nieudane próby stworzenia systemów Personal Rapid Transit (PRT). Takie systemy opierają się na małych, zazwyczaj działających automatycznie jednostkach transportowych dla jednego lub kilku pasażerów. Z zamiarem stworzenia atrakcyjnego i przyjaznego dla środowiska substytutu prywatnego samochodu w średniej wielkości miastach (od 5 do 200 tys. mieszkańców) oraz pomocy w przekształcaniu centrów miast w strefy dla pieszych, w 2017 roku narodziła się idea zaprojektowania nowoczesnego PRT - UrbanLoop. Projekt opiera się na wydajnej technologii informacyjnej w połączeniu z efektywną finansowo i przyjazną dla użytkownika infrastrukturą oraz ultralekkimi, inteligentnymi pojazdami. Wiele instytucji wspierało tę inicjatywę lub uczestniczyło w wyznaczeniu ram projektu, opracowywaniu technologii, zasad działania i analiz ryzyka (francuskie miasto Nancy i region Grand Est, cztery uniwersytety we wschodniej Francji, w których pracowało ponad 100 studentów oraz Centre national de la recherche scientifique - CNRS). Przeprowadzono symulacje systemu i na początku 2020 r. otwarto 300-metrową pętlę demonstracyjną w pobliżu Nancy. Pod nazwą UrbanLoop SAS projekt stał się firmą typu start-up. Firma planuje otworzyć pierwszą linię promującą całą koncepcję podczas letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu w 2024 r. Start linii komercyjnych ma nastąpić w Nancy w 2025 r. (3 linie o długości 21 km obsługiwane przez 30-60 pojazdów w każdej). Studium marketingowe projektu wskazuje kolejne 37 miast w regionie Grand Est, które potencjalnie mogą być zainteresowane takim innowacyjnym rozwiązaniem części problemów komunikacyjnych.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again