55448
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nahverkehr.
Publiczny transport osób jest szczególną dziedziną automatyzacji ruchu. Mimo że w porównaniu do liczby samochodów osobowych pojazdów transportu publicznego jest niewiele, to szanse automatyzacji są na tym polu zdecydowanie większe. Jakkolwiek w ocenie celowości projektów komfort i bezpieczeństwo odgrywają ważną rolę, ale ostatecznie decyduje sens, wykonalność i - nie tylko, ale także - uzasadnienie biznesowe. Z tych właśnie względów autobusy miejskie są najbardziej predestynowane do systemowej automatyzacji. Podstawą obecnego postępu w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy są wysokowydajne platformy sprzętowe, coraz bardziej dostępna i szybka wymiana informacji (komunikacja cyfrowa) oraz samouczące się algorytmy. Artykuł omawia aktualne rozwiązania i 'mapę drogową' automatyzacji w zakresie publicznego transportu miejskiego. W ramach tej 'mapy'znajduje się projekt TEMPUS 'Testfield München - Pilotversuch Urbaner automatisierter Straßen Verkehr' (Test pilotażowy miejskiego zautomatyzowanego transportu drogowego) uruchomiony w Monachium na początku 2021 r. przy finansowym wsparciu niemieckiego Ministerstwa Transportu (Bundesministerium für Verkehr) w wysokości 11 mln euro. Prototypowe rozwiązania zautomatyzowanych kolumn autobusów (pierwszy pojazd prowadzony przez kierowcę) mają się pojawić w końcu roku 2022.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia poz.8
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Publiczny transport osób jest szczególną dziedziną automatyzacji ruchu. Mimo że w porównaniu do liczby samochodów osobowych pojazdów transportu publicznego jest niewiele, to szanse automatyzacji są na tym polu zdecydowanie większe. Jakkolwiek w ocenie celowości projektów komfort i bezpieczeństwo odgrywają ważną rolę, ale ostatecznie decyduje sens, wykonalność i - nie tylko, ale także - uzasadnienie biznesowe. Z tych właśnie względów autobusy miejskie są najbardziej predestynowane do systemowej automatyzacji. Podstawą obecnego postępu w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy są wysokowydajne platformy sprzętowe, coraz bardziej dostępna i szybka wymiana informacji (komunikacja cyfrowa) oraz samouczące się algorytmy. Artykuł omawia aktualne rozwiązania i 'mapę drogową' automatyzacji w zakresie publicznego transportu miejskiego. W ramach tej 'mapy'znajduje się projekt TEMPUS 'Testfield München - Pilotversuch Urbaner automatisierter Straßen Verkehr' (Test pilotażowy miejskiego zautomatyzowanego transportu drogowego) uruchomiony w Monachium na początku 2021 r. przy finansowym wsparciu niemieckiego Ministerstwa Transportu (Bundesministerium für Verkehr) w wysokości 11 mln euro. Prototypowe rozwiązania zautomatyzowanych kolumn autobusów (pierwszy pojazd prowadzony przez kierowcę) mają się pojawić w końcu roku 2022.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej