55425
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Nahverkehr.
Tytułowa kwestia jest rozważana na przykładzie Szwajcarii. Udział transportu publicznego w całkowitym wolumenie transportu w Szwajcarii mierzony w przebytych odległościach wynosi obecnie około 28 procent. W porównaniu do standardów międzynarodowych jest to wynik bardzo wysoki. Należy jednak zauważyć, że tak wyznaczany udział transportu publicznego od pewnego czasu nie zwiększa się, zatrzymał się na dotychczasowym poziomie. W związku z tym Związek Transportu Publicznego Szwajcarii (VöV) zlecił genewskiemu biuru planistycznemu Citec wykonanie analizy, jak można zmienić tę sytuację. Autorzy studium przedstawili 38 rozwiązań w sześciu obszarach działania, które mają znaczenie w perspektywie krótko- i długoterminowej, jak również na małych i dużych obszarach. W ich ocenie, jeśli sugerowane działania zostaną wzajemnie skoordynowane, mogą zwiększyć rolę transportu zbiorowego do ponad 40 procent. Obszary działania wzięte pod uwagę to: poprawa jakości usług transportu publicznego, rozwój nowych technologii transportowych, rozwój przestrzenny sieci, analiza czasu trwania codziennej mobilności, wzmocnienie akceptacji transportu publicznego, zmniejszenie atrakcyjności posiadania i używania prywatnego samochodu. Studium koncentruje się na problematyce transportu publicznego w Szwajcarii, który ma swoją specyfikę (choćby ze względu na ukształtowanie terenu i stosunkowo niewielkie odległości pomiędzy poszczególnymi miejscowościami). Ale ma ono także znaczenie ogólniejsze, wnioski stąd wypływające mogą być wykorzystane w innych krajach. Autorzy podkreślają, że w kwestiach finansowych nie należy koncentrować się jedynie na kosztach bezpośrednich - rosnący udział transportu publicznego przynosi też wymierne oszczędności, np. w zakresie zużycia dróg. Studium jest dostępne na stronie www.voev.ch.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Tytułowa kwestia jest rozważana na przykładzie Szwajcarii. Udział transportu publicznego w całkowitym wolumenie transportu w Szwajcarii mierzony w przebytych odległościach wynosi obecnie około 28 procent. W porównaniu do standardów międzynarodowych jest to wynik bardzo wysoki. Należy jednak zauważyć, że tak wyznaczany udział transportu publicznego od pewnego czasu nie zwiększa się, zatrzymał się na dotychczasowym poziomie. W związku z tym Związek Transportu Publicznego Szwajcarii (VöV) zlecił genewskiemu biuru planistycznemu Citec wykonanie analizy, jak można zmienić tę sytuację. Autorzy studium przedstawili 38 rozwiązań w sześciu obszarach działania, które mają znaczenie w perspektywie krótko- i długoterminowej, jak również na małych i dużych obszarach. W ich ocenie, jeśli sugerowane działania zostaną wzajemnie skoordynowane, mogą zwiększyć rolę transportu zbiorowego do ponad 40 procent. Obszary działania wzięte pod uwagę to: poprawa jakości usług transportu publicznego, rozwój nowych technologii transportowych, rozwój przestrzenny sieci, analiza czasu trwania codziennej mobilności, wzmocnienie akceptacji transportu publicznego, zmniejszenie atrakcyjności posiadania i używania prywatnego samochodu. Studium koncentruje się na problematyce transportu publicznego w Szwajcarii, który ma swoją specyfikę (choćby ze względu na ukształtowanie terenu i stosunkowo niewielkie odległości pomiędzy poszczególnymi miejscowościami). Ale ma ono także znaczenie ogólniejsze, wnioski stąd wypływające mogą być wykorzystane w innych krajach. Autorzy podkreślają, że w kwestiach finansowych nie należy koncentrować się jedynie na kosztach bezpośrednich - rosnący udział transportu publicznego przynosi też wymierne oszczędności, np. w zakresie zużycia dróg. Studium jest dostępne na stronie www.voev.ch.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej