55425
No cover
Article
In basket
Stadtbusse einfach sauber machen / Axel Middendorf. // Nahverkehr. - 2021, nr 9, s. 13-16. - rys.2; fot.1.
Dokument nadrzędny: Nahverkehr.
W ubiegłym roku w ramach Husqvarna Urban Green Space Index (HUGSI) wyłoniono najbardziej zielone miasta na świecie. Osiem dużych niemieckich miast znalazło się w pierwszej dwudziestce, co stanowi znakomity wynik dla jednego kraju. Przebudowa istniejących flot autobusowych w lokalnym transporcie publicznym na napędy elektryczne jest rozsądnym, długoterminowym sposobem na dalsze zmniejszanie emisji spalin i CO2 w niemieckich miastach. Ale to wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Systemy modernizacyjne silników wysokoprężnych mogą od razu poprawić jakość powietrza. Pierwszy autobus elektryczny zasilany bateriami został przetestowany w publicznym transporcie w Niemczech w 2015 r. Od tego czasu coroczna liczba wprowadzanych nowych autobusów elektrycznych systematycznie wzrasta. Mimo tego według danych Niemieckiego Zrzeszenia Transportowego (VDV) i PricewaterhouseCoopers w 2019 r. tylko 2 procent niemieckich autobusów miejskich stanowiły pojazdy elektryczne. Powodem jest długi czas oczekiwania na dostawy oraz wysoka cena zakupu (550 000 euro, czyli ponad dwa razy więcej niż kosztuje standardowy autobus spełniający normę Euro 6 - dodatkowo jeszcze trzeba wybudować kosztowną infrastrukturę do ładowania). Firma HJS z siedzibą w Menden (Nadrenia Północna-Westfalia) połączyła technologię SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) z filtrem cząstek stałych, co pozwala na redukcję emisji tlenków azotu średnio o ponad 85 procent w stosunku do normy Euro 5. W rzeczywistych warunkach podczas testów eksploatacyjnych modernizacja okazała się niezawodna i wysoce wydajna. Doposażenie floty pojazdów spełniających normę Euro 5 w SCRTR-TM jest możliwe w ciągu zaledwie kilku tygodni. Modernizacja pojedynczego autobusu trwa zazwyczaj maksymalnie 1 do 2 dni. Z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia taki rodzaj modernizacji istniejącej floty jest doskonałą opcją dla przedsiębiorstw transportowych.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: W ubiegłym roku w ramach Husqvarna Urban Green Space Index (HUGSI) wyłoniono najbardziej zielone miasta na świecie. Osiem dużych niemieckich miast znalazło się w pierwszej dwudziestce, co stanowi znakomity wynik dla jednego kraju. Przebudowa istniejących flot autobusowych w lokalnym transporcie publicznym na napędy elektryczne jest rozsądnym, długoterminowym sposobem na dalsze zmniejszanie emisji spalin i CO2 w niemieckich miastach. Ale to wymaga czasu i znacznych nakładów finansowych. Systemy modernizacyjne silników wysokoprężnych mogą od razu poprawić jakość powietrza. Pierwszy autobus elektryczny zasilany bateriami został przetestowany w publicznym transporcie w Niemczech w 2015 r. Od tego czasu coroczna liczba wprowadzanych nowych autobusów elektrycznych systematycznie wzrasta. Mimo tego według danych Niemieckiego Zrzeszenia Transportowego (VDV) i PricewaterhouseCoopers w 2019 r. tylko 2 procent niemieckich autobusów miejskich stanowiły pojazdy elektryczne. Powodem jest długi czas oczekiwania na dostawy oraz wysoka cena zakupu (550 000 euro, czyli ponad dwa razy więcej niż kosztuje standardowy autobus spełniający normę Euro 6 - dodatkowo jeszcze trzeba wybudować kosztowną infrastrukturę do ładowania). Firma HJS z siedzibą w Menden (Nadrenia Północna-Westfalia) połączyła technologię SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) z filtrem cząstek stałych, co pozwala na redukcję emisji tlenków azotu średnio o ponad 85 procent w stosunku do normy Euro 5. W rzeczywistych warunkach podczas testów eksploatacyjnych modernizacja okazała się niezawodna i wysoce wydajna. Doposażenie floty pojazdów spełniających normę Euro 5 w SCRTR-TM jest możliwe w ciągu zaledwie kilku tygodni. Modernizacja pojedynczego autobusu trwa zazwyczaj maksymalnie 1 do 2 dni. Z ekonomicznego i ekologicznego punktu widzenia taki rodzaj modernizacji istniejącej floty jest doskonałą opcją dla przedsiębiorstw transportowych.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again