55398
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Chinese rail expansion set to continue. // International Railway Journal. - 2021, 61, nr 8, s. 18-21. - fot.2 : 1.
Dokument nadrzędny: International Railway Journal.
Pod koniec czerwca w Chinach otwarto wiele projektów kolejowych, co zbiegło się w czasie z setną rocznicą powstania Partii Komunistycznej. Szereg nowych linii metra w Chinach otwartych w pierwszej połowie 2021 roku sprawiło, że na dzień 1 lipca w 49 miastach łączna długość trakcji osiągnęła 8448,67 km. W pierwszej połowie roku nowe linie tranzytowe otwarto w 14 miastach, z których cztery (Luoyang, Jiaxing, Shaoxing i Nanping) zapoczątkowały. Obecnie system takiego transportu w Szanghaju jest najdłuższy i liczy 875,9 km, za nim plasuje się Pekin z 799,1 km i Chengdu z 652 km. To nie koniec chińskiej ekspansji kolejowej: otwarcie linii w regionie delty rzeki Jangcy zbiegło się z ogłoszeniem na początku lipca przez Narodową Komisję Rozwoju i Reform (NDRC) nowego planu kolejowego dla tego regionu do 2025 roku. Plan obejmuje koleje dużych prędkości, konwencjonalne, międzymiastowe i podmiejskie, a także rozwój metra w prowincjach Zhejiang, Jiangsu i Anhui oraz w mieście Szanghaj. Kolej w Chinach przeżywa okres burzliwego rozwoju, np. w pierwszej połowie 2021 r. nastąpił wzrost liczby pasażerów aż o 67,5 procent! Co więcej, w chińskich planach kolejowych na lata 2021-2035 przewidziana jest dalsza szybka rozbudowa całej sieci kolei dużych prędkości (do 70 000 km linii) oraz sieci konwencjonalnej (do 130 000 km). Plany te koncentrują się na pięciu kwestiach: zwiększeniu innowacyjności poprzez reformę sektora dostaw kolejowych; poprawie integracji kolei z innymi rodzajami transportu, w tym rozwoju większej liczby multimodalnych węzłów komunikacyjnych i stworzeniu płynnych połączeń logistycznych; poprawie jakości usług kolejowych poprzez międzyregionalną sieć pasażerską o wysokiej przepustowości i jakości opartą na szybkiej kolei, wprowadzenie szybkich usług towarowych, poprawę dystrybucji między obszarami miejskimi i wiejskimi; rozwoju bezpiecznej i przyjaznej dla środowiska kolei niskoemisyjnej poprzez zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości infrastruktury oraz podniesienie poziomu standaryzacji sprzętu transportowego przy wsparciu kompleksowego i skoordynowanego systemu zarządzania koleją; świadczeniu lepszych usług międzynarodowych poprzez poprawę połączeń z krajami sąsiednimi, przyspieszenie budowy nowych korytarzy lądowo-morskich na zachodzie Chin, poprawę jakości i wydajności usług pomiędzy Chinami a Europą oraz dalsze rozwijanie międzynarodowej logistyki. Nowe plany są też okazją do podsumowań: 20 czerwca br. linia dużych prędkości Pekin - Szanghaj obchodziła 10-lecie istnienia. Uważa się, że jest to jedyna chińska linia dużych prędkości, która przynosi zyski z działalności operacyjnej, co ma miejsce konsekwentnie od 2014 r. Pomimo niekorzystnego oddziaływania epidemii Covid-19 linia pozostała rentowna. Beijing-Shanghai High Speed Railway Company została wprowadzona na giełdę w Szanghaju pod koniec 2019 r. Właśnie mija też 10 lat od uruchomienia mostu lądowego China Railway Express (CRE) między Chinami a Europą. Do końca maja 2021 r. 39 622 pociągi CRE wyruszyły z chińskich miast do 160 miast w 22 krajach europejskich przewożąc 3,54 mln kontenerów. CRE odniosło ogromny sukces i jest już istotną częścią sieci logistycznej Azja-Europa.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Pod koniec czerwca w Chinach otwarto wiele projektów kolejowych, co zbiegło się w czasie z setną rocznicą powstania Partii Komunistycznej. Szereg nowych linii metra w Chinach otwartych w pierwszej połowie 2021 roku sprawiło, że na dzień 1 lipca w 49 miastach łączna długość trakcji osiągnęła 8448,67 km. W pierwszej połowie roku nowe linie tranzytowe otwarto w 14 miastach, z których cztery (Luoyang, Jiaxing, Shaoxing i Nanping) zapoczątkowały. Obecnie system takiego transportu w Szanghaju jest najdłuższy i liczy 875,9 km, za nim plasuje się Pekin z 799,1 km i Chengdu z 652 km. To nie koniec chińskiej ekspansji kolejowej: otwarcie linii w regionie delty rzeki Jangcy zbiegło się z ogłoszeniem na początku lipca przez Narodową Komisję Rozwoju i Reform (NDRC) nowego planu kolejowego dla tego regionu do 2025 roku. Plan obejmuje koleje dużych prędkości, konwencjonalne, międzymiastowe i podmiejskie, a także rozwój metra w prowincjach Zhejiang, Jiangsu i Anhui oraz w mieście Szanghaj. Kolej w Chinach przeżywa okres burzliwego rozwoju, np. w pierwszej połowie 2021 r. nastąpił wzrost liczby pasażerów aż o 67,5 procent! Co więcej, w chińskich planach kolejowych na lata 2021-2035 przewidziana jest dalsza szybka rozbudowa całej sieci kolei dużych prędkości (do 70 000 km linii) oraz sieci konwencjonalnej (do 130 000 km). Plany te koncentrują się na pięciu kwestiach: zwiększeniu innowacyjności poprzez reformę sektora dostaw kolejowych; poprawie integracji kolei z innymi rodzajami transportu, w tym rozwoju większej liczby multimodalnych węzłów komunikacyjnych i stworzeniu płynnych połączeń logistycznych; poprawie jakości usług kolejowych poprzez międzyregionalną sieć pasażerską o wysokiej przepustowości i jakości opartą na szybkiej kolei, wprowadzenie szybkich usług towarowych, poprawę dystrybucji między obszarami miejskimi i wiejskimi; rozwoju bezpiecznej i przyjaznej dla środowiska kolei niskoemisyjnej poprzez zwiększenie bezpieczeństwa i trwałości infrastruktury oraz podniesienie poziomu standaryzacji sprzętu transportowego przy wsparciu kompleksowego i skoordynowanego systemu zarządzania koleją; świadczeniu lepszych usług międzynarodowych poprzez poprawę połączeń z krajami sąsiednimi, przyspieszenie budowy nowych korytarzy lądowo-morskich na zachodzie Chin, poprawę jakości i wydajności usług pomiędzy Chinami a Europą oraz dalsze rozwijanie międzynarodowej logistyki. Nowe plany są też okazją do podsumowań: 20 czerwca br. linia dużych prędkości Pekin - Szanghaj obchodziła 10-lecie istnienia. Uważa się, że jest to jedyna chińska linia dużych prędkości, która przynosi zyski z działalności operacyjnej, co ma miejsce konsekwentnie od 2014 r. Pomimo niekorzystnego oddziaływania epidemii Covid-19 linia pozostała rentowna. Beijing-Shanghai High Speed Railway Company została wprowadzona na giełdę w Szanghaju pod koniec 2019 r. Właśnie mija też 10 lat od uruchomienia mostu lądowego China Railway Express (CRE) między Chinami a Europą. Do końca maja 2021 r. 39 622 pociągi CRE wyruszyły z chińskich miast do 160 miast w 22 krajach europejskich przewożąc 3,54 mln kontenerów. CRE odniosło ogromny sukces i jest już istotną częścią sieci logistycznej Azja-Europa.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej