55398
No cover
Article
In basket
Rail at heart of recovery package / Toma Bačić. // Railway Gazette International. - 2021, nr 9, s. 46-48. - fot.2.
Dokument nadrzędny: Railway Gazette International.
Koleje w Europie Środkowo-Wschodniej mogą być beneficjentem unijnych planów odbudowy po epidemii Covid-u. Autor omawia propozycje z pięciu krajów: Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czech i Słowenii. Austria chce przeznaczyć 1,7 mld euro na rozwój przyjaznego środowisku transportu, m.in. na elektryfikację drugorzędnych linii, oraz na nową platformę biletową integrująca wszystkie rodzaje transportu publicznego (21 czerwca Komisja Europejska zaakceptowała austriacki plan odbudowy). Bułgarski plan jest zbudowany na czterech filarach: innowacje, ochrona środowiska i transformacja klimatyczna, społeczna sprawiedliwość oraz rozbudowa sieci połączeń. Chorwacja w swoim planie zaakceptowanym przez KE 6 lipca aż 40 procent środków chce przeznaczyć na kwestie klimatyczne. Czechy położyły nacisk na elektryfikację linii, bezpieczeństwo i redukcję hałasu generowanego przez kolej. Słowenia planuje modernizację dwóch odcinków narodowej sieci (Lubljana-Brezowica-Borownica i Kranj-Jesenice) oraz odnowienie trzech dworców (Lubljana, Domżale i Grosuplje). Datą końcową realizacji planów w ramach RRF (Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności - Recovery and Resilience Facility) jest 2026 r.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: Koleje w Europie Środkowo-Wschodniej mogą być beneficjentem unijnych planów odbudowy po epidemii Covid-u. Autor omawia propozycje z pięciu krajów: Austrii, Bułgarii, Chorwacji, Czech i Słowenii. Austria chce przeznaczyć 1,7 mld euro na rozwój przyjaznego środowisku transportu, m.in. na elektryfikację drugorzędnych linii, oraz na nową platformę biletową integrująca wszystkie rodzaje transportu publicznego (21 czerwca Komisja Europejska zaakceptowała austriacki plan odbudowy). Bułgarski plan jest zbudowany na czterech filarach: innowacje, ochrona środowiska i transformacja klimatyczna, społeczna sprawiedliwość oraz rozbudowa sieci połączeń. Chorwacja w swoim planie zaakceptowanym przez KE 6 lipca aż 40 procent środków chce przeznaczyć na kwestie klimatyczne. Czechy położyły nacisk na elektryfikację linii, bezpieczeństwo i redukcję hałasu generowanego przez kolej. Słowenia planuje modernizację dwóch odcinków narodowej sieci (Lubljana-Brezowica-Borownica i Kranj-Jesenice) oraz odnowienie trzech dworców (Lubljana, Domżale i Grosuplje). Datą końcową realizacji planów w ramach RRF (Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności - Recovery and Resilience Facility) jest 2026 r.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again