55606
No cover
Article
In basket
Badania zerwania przyczepności w ruchu pojazdu szynowego / Maciej Kozłowski. // Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej - Transport. - 2010, nr 74, s. 106 s. - rys.55; fot.3 : 1.
Analiza zjawiska zerwania przyczepności kół pojazdu szynowego w oparciu o wyniki badań ruchu tramwaju z silnikami szeregowymi prądu stałego i przekształtnikiem energoelektrycznym. Ocena wpływu zerwania przyczepności na trwałość eksploatacyjną pojazdu i bezpieczeństwo ruchu. Sposoby wykorzystania modelu matematycznego w procesie rozpoznania stanu zerwania przyczepności (odtwarzanie sygnałów wyjściowych, identyfikacja parametrów); propozycja metody rozpoznania zjawiska zerwania przyczepności na podstawie analizy falkowej. Model tramwaju w ujęciu systemowym oraz modelowanie dynamiki układu napędowego. Zastosowanie transformaty falkowej do analizy sygnałów trakcyjnych. Symulacje procesów rozruchu i hamowania. Weryfikacja metody wykrycia zerwania przyczepności na podstawie analiz prądu.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia poz.209
Summary, etc.
Streszczenie: Analiza zjawiska zerwania przyczepności kół pojazdu szynowego w oparciu o wyniki badań ruchu tramwaju z silnikami szeregowymi prądu stałego i przekształtnikiem energoelektrycznym. Ocena wpływu zerwania przyczepności na trwałość eksploatacyjną pojazdu i bezpieczeństwo ruchu. Sposoby wykorzystania modelu matematycznego w procesie rozpoznania stanu zerwania przyczepności (odtwarzanie sygnałów wyjściowych, identyfikacja parametrów); propozycja metody rozpoznania zjawiska zerwania przyczepności na podstawie analizy falkowej. Model tramwaju w ujęciu systemowym oraz modelowanie dynamiki układu napędowego. Zastosowanie transformaty falkowej do analizy sygnałów trakcyjnych. Symulacje procesów rozruchu i hamowania. Weryfikacja metody wykrycia zerwania przyczepności na podstawie analiz prądu.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again