55398
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
The race is on / Toma Bačić. // Railway Gazette International. - 2021, nr 7, s. 32-35. - rys.1; fot.12.
Dokument nadrzędny: Railway Gazette International.
Międzynarodowi wykonawcy kontynuują budowę pierwszej tanzańskiej linii kolejowej o szerokości toru 1435 mm (Tanzania Standard Gauge Railway). W 2006 r. Unia Afrykańska i Wspólnota Afryki Wschodniej zadecydowały, że nowe linie kolejowe będą budowane według standardu 1435 mm, aby w przyszłości móc łatwo dokonać połączeń transgranicznych. Będzie to trzecia linia kolei o standardowej szerokości toru w Afryce Wschodniej (po Etiopii: linia Addis Abeba - Dżibuti oraz Kenii: Mombasa - Nairobi). W przeciwieństwie do przedsięwzięcia etiopskiego i kenijskiego, które powstały dzięki pożyczkom udzielonym przez Chiny i są obsługiwane przez Chińczyków, Tanzania stawia na własne firmy: w 2017 zintegrowano operatora Tanzania Railways Ltd z firmą zajmującą się infrastrukturą Reli Assets Holding Co. Budowana Linia Centralna połączy Dar es Salaam z miastem Mwanza. Otwarcie tej linii przechodzącej od wybrzeża Oceanu Indyjskiego przez centralne rejony kraju aż do Jeziora Wiktorii przewidziane jest na koniec 2021 r. Biegnie ona równolegle do starej linii o rozstawie 1000 mm wybudowanej w przeważającej części jeszcze w I połowie XX w.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Międzynarodowi wykonawcy kontynuują budowę pierwszej tanzańskiej linii kolejowej o szerokości toru 1435 mm (Tanzania Standard Gauge Railway). W 2006 r. Unia Afrykańska i Wspólnota Afryki Wschodniej zadecydowały, że nowe linie kolejowe będą budowane według standardu 1435 mm, aby w przyszłości móc łatwo dokonać połączeń transgranicznych. Będzie to trzecia linia kolei o standardowej szerokości toru w Afryce Wschodniej (po Etiopii: linia Addis Abeba - Dżibuti oraz Kenii: Mombasa - Nairobi). W przeciwieństwie do przedsięwzięcia etiopskiego i kenijskiego, które powstały dzięki pożyczkom udzielonym przez Chiny i są obsługiwane przez Chińczyków, Tanzania stawia na własne firmy: w 2017 zintegrowano operatora Tanzania Railways Ltd z firmą zajmującą się infrastrukturą Reli Assets Holding Co. Budowana Linia Centralna połączy Dar es Salaam z miastem Mwanza. Otwarcie tej linii przechodzącej od wybrzeża Oceanu Indyjskiego przez centralne rejony kraju aż do Jeziora Wiktorii przewidziane jest na koniec 2021 r. Biegnie ona równolegle do starej linii o rozstawie 1000 mm wybudowanej w przeważającej części jeszcze w I połowie XX w.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej