55425
No cover
Article
In basket
Der Beitrag des Luftverkehrs zur Nachhaltigkeit / Christoph Brützel. // Internationales Verkehrswesen . - 2021, nr 2, s. 16-21. - rys.6.
Dokument nadrzędny: Internationales Verkehrswesen .
Już na Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Środowiska Człowieka w Sztokholmie (1972) stało się jasne, że ochrona środowiska człowieka wymaga ogólnoświatowej współpracy ponad granicami i że współpraca ta nie powinna ograniczać się do kwestii związanych z ochroną środowiska i przyrody. W ten sposób powstał termin "zrównoważony rozwój". Przyjęty w Sztokholmie Program Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) i utworzona na jego bazie w Nairobi agencja organizowały w kolejnych dekadach liczne konferencje, m.in. w Kioto, Rio de Janeiro i Paryżu, od których pochodzą nazwy kolejnych rezolucji. Artykuł omawia wkład transportu lotniczego do zrównoważonego rozwoju w świetle Agendy 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych, podkreślając jego istotne znaczenie właśnie w tym zakresie. Autor (Christoph Brützel od 35 lat związany z lotnictwem, do 2020 r. profesor Aviation Management w Międzynarodowym Uniwersytecie IUBH w Bad Honnef) zaznacza, że transport lotniczy jako jedyny sektor transportu i gospodarki wypracował wiążący program na poziomie globalnym dla realizacji paryskich celów klimatycznych, a także program na poziomie europejskim na rzecz całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 r.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia poz.11
Summary, etc.
Streszczenie: Już na Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Środowiska Człowieka w Sztokholmie (1972) stało się jasne, że ochrona środowiska człowieka wymaga ogólnoświatowej współpracy ponad granicami i że współpraca ta nie powinna ograniczać się do kwestii związanych z ochroną środowiska i przyrody. W ten sposób powstał termin "zrównoważony rozwój". Przyjęty w Sztokholmie Program Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska (UNEP) i utworzona na jego bazie w Nairobi agencja organizowały w kolejnych dekadach liczne konferencje, m.in. w Kioto, Rio de Janeiro i Paryżu, od których pochodzą nazwy kolejnych rezolucji. Artykuł omawia wkład transportu lotniczego do zrównoważonego rozwoju w świetle Agendy 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych, podkreślając jego istotne znaczenie właśnie w tym zakresie. Autor (Christoph Brützel od 35 lat związany z lotnictwem, do 2020 r. profesor Aviation Management w Międzynarodowym Uniwersytecie IUBH w Bad Honnef) zaznacza, że transport lotniczy jako jedyny sektor transportu i gospodarki wypracował wiążący program na poziomie globalnym dla realizacji paryskich celów klimatycznych, a także program na poziomie europejskim na rzecz całkowitej neutralności klimatycznej do 2050 r.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again