55425
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Internationales Verkehrswesen .
Rozwój kolejowego transportu towarowego w Niemczech (Der Schienengüterverkehr - SGV) ogranicza cały szereg podstawowych problemów strukturalnych. Plany innowacji kolei często są ograniczane do modnego terminu "cyfryzacji", tymczasem w celu zreformowania SGV trzeba dokonać zasadniczych zmian, których nie da się bezpośrednio zaliczyć do procesu samej cyfryzacji. Chodzi bowiem o poprawę podstawowych funkcji technicznych procesu transportu kolejowego towarów (jak np. formowania i prowadzenia pociągów), które często są mocno utrwalone w szeroko stosowanych od lat rozwiązaniach technicznych. I tak na efektywność kolejowego transportu towarowego w Niemczech wpływają m.in. przestarzałe systemy hamulcowe, sposoby sprzęgania taboru oraz niespójne systemy infrastruktury. Badanie przeprowadzone z wykorzystaniem GPS pokazały, że średnia prędkość transportu dla całego obiegu wagonów towarowych wynosi tylko 2,9 km/h. Naukowa Rada Konsultacyjna przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej w raporcie wskazuje na kierunki działań, konieczne dla zniesienia tych barier rozwoju. Ma się to przyczynić do realizacji celów dotyczących emisji CO2 (podniesienie udziału transportu kolejowego do 25 procent), ponieważ SGV emituje go znacznie mniej na tonokilometr niż drogowy transport ciężarowy. Raport zawiera propozycje konkretnych rozwiązań, jak np. centralny zderzak sprzęgający (Mittelpufferkupplung). Postuluje się także wpływ na systemowe rozwiązania ogólnoeuropejskie pod kątem dostosowania ich do warunków niemieckich (dotyczy to np. European Train Control System). Całość stanowiska Rady jest dostępna na stronie www.iv-dok.de/2105.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia poz.1
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Rozwój kolejowego transportu towarowego w Niemczech (Der Schienengüterverkehr - SGV) ogranicza cały szereg podstawowych problemów strukturalnych. Plany innowacji kolei często są ograniczane do modnego terminu "cyfryzacji", tymczasem w celu zreformowania SGV trzeba dokonać zasadniczych zmian, których nie da się bezpośrednio zaliczyć do procesu samej cyfryzacji. Chodzi bowiem o poprawę podstawowych funkcji technicznych procesu transportu kolejowego towarów (jak np. formowania i prowadzenia pociągów), które często są mocno utrwalone w szeroko stosowanych od lat rozwiązaniach technicznych. I tak na efektywność kolejowego transportu towarowego w Niemczech wpływają m.in. przestarzałe systemy hamulcowe, sposoby sprzęgania taboru oraz niespójne systemy infrastruktury. Badanie przeprowadzone z wykorzystaniem GPS pokazały, że średnia prędkość transportu dla całego obiegu wagonów towarowych wynosi tylko 2,9 km/h. Naukowa Rada Konsultacyjna przy federalnym ministrze transportu i infrastruktury cyfrowej w raporcie wskazuje na kierunki działań, konieczne dla zniesienia tych barier rozwoju. Ma się to przyczynić do realizacji celów dotyczących emisji CO2 (podniesienie udziału transportu kolejowego do 25 procent), ponieważ SGV emituje go znacznie mniej na tonokilometr niż drogowy transport ciężarowy. Raport zawiera propozycje konkretnych rozwiązań, jak np. centralny zderzak sprzęgający (Mittelpufferkupplung). Postuluje się także wpływ na systemowe rozwiązania ogólnoeuropejskie pod kątem dostosowania ich do warunków niemieckich (dotyczy to np. European Train Control System). Całość stanowiska Rady jest dostępna na stronie www.iv-dok.de/2105.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej