55425
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
M/s Batory najsłynniejszy polski transatlantyk / Jerzy Drzemczewski. // Nasze Morze. - 2006, R.1, nr 5(5), s.42-47. - fot.6.
Dokument nadrzędny: Nasze Morze.
Historia najsłynniejszego polskiego transatlantyka M/s Batorego zbudowanego dla GAL-a przez stocznię Contieri Riuniti dell Adriatico (CRDA) w Montefalcone w 1936r. Rejsy Batorego do 1939r. Wojenne losy statku. Zakończenie służby wojennej w kwietniu 1946r; modernizacja i adaptacja statku dla potrzeb pasażerskiej żeglugi transatlantyckiej. Powody zawieszenia w 1951r. linii Gdynia-Nowy Jork. Otwarcie linii Gdynia-Port Said-Adenu, Bombaj i Karaczi w 1951r.; niekorzystna eksploatacja linii indyjsko-pakistańskiej dla PLO. Przewozy pasażerów na liniach europejskich w l.1951-1956. Rejs inaugurujący trasę do portów Kanady w 1957r. Zakończenie kariery najsłynniejszego transatlantyku w 1969r.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Historia najsłynniejszego polskiego transatlantyka M/s Batorego zbudowanego dla GAL-a przez stocznię Contieri Riuniti dell Adriatico (CRDA) w Montefalcone w 1936r. Rejsy Batorego do 1939r. Wojenne losy statku. Zakończenie służby wojennej w kwietniu 1946r; modernizacja i adaptacja statku dla potrzeb pasażerskiej żeglugi transatlantyckiej. Powody zawieszenia w 1951r. linii Gdynia-Nowy Jork. Otwarcie linii Gdynia-Port Said-Adenu, Bombaj i Karaczi w 1951r.; niekorzystna eksploatacja linii indyjsko-pakistańskiej dla PLO. Przewozy pasażerów na liniach europejskich w l.1951-1956. Rejs inaugurujący trasę do portów Kanady w 1957r. Zakończenie kariery najsłynniejszego transatlantyku w 1969r.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej