55425
No cover
Article
In basket
M/s Batory najsłynniejszy polski transatlantyk / Jerzy Drzemczewski. // Nasze Morze. - 2006, R.1, nr 5(5), s.42-47. - fot.6.
Dokument nadrzędny: Nasze Morze.
Historia najsłynniejszego polskiego transatlantyka M/s Batorego zbudowanego dla GAL-a przez stocznię Contieri Riuniti dell Adriatico (CRDA) w Montefalcone w 1936r. Rejsy Batorego do 1939r. Wojenne losy statku. Zakończenie służby wojennej w kwietniu 1946r; modernizacja i adaptacja statku dla potrzeb pasażerskiej żeglugi transatlantyckiej. Powody zawieszenia w 1951r. linii Gdynia-Nowy Jork. Otwarcie linii Gdynia-Port Said-Adenu, Bombaj i Karaczi w 1951r.; niekorzystna eksploatacja linii indyjsko-pakistańskiej dla PLO. Przewozy pasażerów na liniach europejskich w l.1951-1956. Rejs inaugurujący trasę do portów Kanady w 1957r. Zakończenie kariery najsłynniejszego transatlantyku w 1969r.
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: Historia najsłynniejszego polskiego transatlantyka M/s Batorego zbudowanego dla GAL-a przez stocznię Contieri Riuniti dell Adriatico (CRDA) w Montefalcone w 1936r. Rejsy Batorego do 1939r. Wojenne losy statku. Zakończenie służby wojennej w kwietniu 1946r; modernizacja i adaptacja statku dla potrzeb pasażerskiej żeglugi transatlantyckiej. Powody zawieszenia w 1951r. linii Gdynia-Nowy Jork. Otwarcie linii Gdynia-Port Said-Adenu, Bombaj i Karaczi w 1951r.; niekorzystna eksploatacja linii indyjsko-pakistańskiej dla PLO. Przewozy pasażerów na liniach europejskich w l.1951-1956. Rejs inaugurujący trasę do portów Kanady w 1957r. Zakończenie kariery najsłynniejszego transatlantyku w 1969r.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again