55411
Article
In basket
Żegluga promowa i ro-ro na Bałtyku / B. Piotr Stareńczyk. // Namiary na Morze i Handel. - 2006, R.11/67, nr 2/669, s.11-14. - fot.3 : 1.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Omówienie obecnej sytuacji na rynku przewozów promowych w Europie; konkurencja tanich linii lotniczych; poziom ofert turystycznych na promach wycieczkowych. Efekt abolicji sprzedaży tax-free na promach. Zmiany na rynku promowym w Polsce; wprowadzenie do eksploatacji promu typu combi; promy towarowe; przebudowa typowych promów na jednostki z większą częścią ładunkową. Zamówienie armatorów na promy mogące przewozić pasażerów, ale z przeważającą częścią ładunkową. Opinie obserwatorów i analityków rynku o poziomie usług przewozowych w Europie; rejony z potencjałem rozowjowym w odniesieniu do przewozów pasażerskich. Plany zakupu nowych promów przez polskich armatorów. Plany i koszty przebudowy terminali promowych w Szczecinie i Świnoujściu na lata 2010-2013. Polityka Unii Europejskiej wobec transportu drogowego i lotniczego (ekologiczne podatki paliwowe), promujące transport morski. Europejskie instytucje powołane do ochrony wolnej konkurencji i monopoli. Wzrost znaczenia żeglugi ro-ro na Bałtyku; zwiększenie się ruchu samochodowców i przyrost wielkości feederów. Prognozy dla przewozów samochodów drogą morską. Linie promowe na Bałtyku (tab.).
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: Omówienie obecnej sytuacji na rynku przewozów promowych w Europie; konkurencja tanich linii lotniczych; poziom ofert turystycznych na promach wycieczkowych. Efekt abolicji sprzedaży tax-free na promach. Zmiany na rynku promowym w Polsce; wprowadzenie do eksploatacji promu typu combi; promy towarowe; przebudowa typowych promów na jednostki z większą częścią ładunkową. Zamówienie armatorów na promy mogące przewozić pasażerów, ale z przeważającą częścią ładunkową. Opinie obserwatorów i analityków rynku o poziomie usług przewozowych w Europie; rejony z potencjałem rozowjowym w odniesieniu do przewozów pasażerskich. Plany zakupu nowych promów przez polskich armatorów. Plany i koszty przebudowy terminali promowych w Szczecinie i Świnoujściu na lata 2010-2013. Polityka Unii Europejskiej wobec transportu drogowego i lotniczego (ekologiczne podatki paliwowe), promujące transport morski. Europejskie instytucje powołane do ochrony wolnej konkurencji i monopoli. Wzrost znaczenia żeglugi ro-ro na Bałtyku; zwiększenie się ruchu samochodowców i przyrost wielkości feederów. Prognozy dla przewozów samochodów drogą morską. Linie promowe na Bałtyku (tab.).
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again