55410
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Omówienie wyników finansowych i eksploatacyjnych polskich przedsiębiorstw żeglugowy w 2005r. Opinie analityków i praktyków żeglugowych o koniunkturze i powolnym spadku frachtowań w kolejnych latach. Stworzenie stabilnego i efektywnego systemu finansowania inwestycji tonażowych w żegludze, zasadniczym czynnikiem stymulacji rozwoju polskiej żeglugi. Dochody z podatku tonażowego poprzez rejestrację statków pod własna banderą; utwotrzenie banku wyspecjalizowanego w inwestycjach żeglugowych. Wprowadzenie podatku tonażowego w miejsce podatku dochodowego CIT, połączenie go z odpisami na zabezpieczenie emerytalno-rentowe i zdrowotne marynarzy; uprzywilejowanie zawodu i przedsiębiorstw żeglugowych w Polsce. Negocjacje między polskimi armatorami a związkami zawodowymi na temat nowej, koncepcji regulacji wynagrodzeń marynarzy. Czynniki utrudniające powrót pod polska banderę. Zmiany legislacyjne umożliwiajace bezpośrednią pomoc finansową państwa dla żeglugi; konieczne zmiany w reprezentacji polskich przedsiębiorstw żeglugowych warunkujacych zapewnienie skutecznej i równej konkurencji na rynku żeglugowym.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Omówienie wyników finansowych i eksploatacyjnych polskich przedsiębiorstw żeglugowy w 2005r. Opinie analityków i praktyków żeglugowych o koniunkturze i powolnym spadku frachtowań w kolejnych latach. Stworzenie stabilnego i efektywnego systemu finansowania inwestycji tonażowych w żegludze, zasadniczym czynnikiem stymulacji rozwoju polskiej żeglugi. Dochody z podatku tonażowego poprzez rejestrację statków pod własna banderą; utwotrzenie banku wyspecjalizowanego w inwestycjach żeglugowych. Wprowadzenie podatku tonażowego w miejsce podatku dochodowego CIT, połączenie go z odpisami na zabezpieczenie emerytalno-rentowe i zdrowotne marynarzy; uprzywilejowanie zawodu i przedsiębiorstw żeglugowych w Polsce. Negocjacje między polskimi armatorami a związkami zawodowymi na temat nowej, koncepcji regulacji wynagrodzeń marynarzy. Czynniki utrudniające powrót pod polska banderę. Zmiany legislacyjne umożliwiajace bezpośrednią pomoc finansową państwa dla żeglugi; konieczne zmiany w reprezentacji polskich przedsiębiorstw żeglugowych warunkujacych zapewnienie skutecznej i równej konkurencji na rynku żeglugowym.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej