55453
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Polskie porty morskie. Raport. // Namiary na Morze i Handel. - 2003, nr 2, s.7-16. - fot.10 : tab.8.
Dokument nadrzędny: Namiary na Morze i Handel.
Dostępność polskich portów morskich dla strategicznych inwestorów zagranicznych i wolność konkurencji przed wejściem Polski do UE - prywatyzacja polskich portów morskich, kontrowersyjne zapisy "Ustawy o portach i przystaniach morskich", kwestia nierównego traktowania operatorów portowych (sprzeczność z zapisami traktatu o utworzeniu Wspólnoty Europejskiej oraz dyrektywy w sprawie swobodnego dostępu do rynku usług portowych). Problemy zarządzania, prywatyzacji oraz rozwoju małych portów na przykładzie Stepnicy, Elbląga, Kołobrzegu i Darłowa. Tendencje w kształtowaniu obrotów ładunkowych portów polskich w latach 1996-2002. Przeładunki ogółem w głównych portach polskich, przeładunki w portach Szczecina i Świnoujścia w okresie styczeń - listopad. Tranzyt w zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, w okresach I-IX 2001-2002. Obrót kontenerowy w portach Szczecin-Świnoujście w październiku 2001 i 2002 r. Przeładunki portu PŻB - Kołobrzeg. Przeładunki za 12 m-cy 2001 i 2002 r. w porcie Gdynia (dane w ukł. tabelarycznym). Szanse i wyzwania dla rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu po wstapieniu Polski do UE. Główny inwestor strategiczny BTZ. Obroty i przeładunki w portach w Kołobrzegu, Ustce i Darłowie. Rozbudowa i modernizacja portu morskiego w Elblągu. Westway Terminal Poland - jedyny publiczny terminal ładunków płynnych w porcie Gdynia.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Dostępność polskich portów morskich dla strategicznych inwestorów zagranicznych i wolność konkurencji przed wejściem Polski do UE - prywatyzacja polskich portów morskich, kontrowersyjne zapisy "Ustawy o portach i przystaniach morskich", kwestia nierównego traktowania operatorów portowych (sprzeczność z zapisami traktatu o utworzeniu Wspólnoty Europejskiej oraz dyrektywy w sprawie swobodnego dostępu do rynku usług portowych). Problemy zarządzania, prywatyzacji oraz rozwoju małych portów na przykładzie Stepnicy, Elbląga, Kołobrzegu i Darłowa. Tendencje w kształtowaniu obrotów ładunkowych portów polskich w latach 1996-2002. Przeładunki ogółem w głównych portach polskich, przeładunki w portach Szczecina i Świnoujścia w okresie styczeń - listopad. Tranzyt w zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, w okresach I-IX 2001-2002. Obrót kontenerowy w portach Szczecin-Świnoujście w październiku 2001 i 2002 r. Przeładunki portu PŻB - Kołobrzeg. Przeładunki za 12 m-cy 2001 i 2002 r. w porcie Gdynia (dane w ukł. tabelarycznym). Szanse i wyzwania dla rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu po wstapieniu Polski do UE. Główny inwestor strategiczny BTZ. Obroty i przeładunki w portach w Kołobrzegu, Ustce i Darłowie. Rozbudowa i modernizacja portu morskiego w Elblągu. Westway Terminal Poland - jedyny publiczny terminal ładunków płynnych w porcie Gdynia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej