55398
No cover
Article
In basket
Die Stromsysteme der europäischen Bahnen. // Eisenbahningenieur. - 1995, nr 3, s.156-160.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Elektryfikacja ruchu kolejowego na szerszą skalę zaczęła się po pierwszej wojnie światowej. Zbiegiem czasu przyjęły się cztery systemy prądowe, z których znalazł najszersze zastosowanie prąd przemienny o napięciu 15 kV i częstotliwości 16 2/3 Hz. Stosowanie różnych systemów prądowych ma podłoże historyczne. Było ono rezultatem zarówno rozwoju technicznego, jak również decyzji politycznych i ekonomicznych. Rodzaje prądu stosowane aktualnie na kolejach europejskich: prąd stały 3000 V; prąd stały 1500 V; prąd przemienny 50 Hz, 25 kV; prąd przemienny 16 2/3 Hz, 15 kV. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 7, 1995)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia
Summary, etc.
Streszczenie: Elektryfikacja ruchu kolejowego na szerszą skalę zaczęła się po pierwszej wojnie światowej. Zbiegiem czasu przyjęły się cztery systemy prądowe, z których znalazł najszersze zastosowanie prąd przemienny o napięciu 15 kV i częstotliwości 16 2/3 Hz. Stosowanie różnych systemów prądowych ma podłoże historyczne. Było ono rezultatem zarówno rozwoju technicznego, jak również decyzji politycznych i ekonomicznych. Rodzaje prądu stosowane aktualnie na kolejach europejskich: prąd stały 3000 V; prąd stały 1500 V; prąd przemienny 50 Hz, 25 kV; prąd przemienny 16 2/3 Hz, 15 kV. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 7, 1995)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again