55398
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Die Stromsysteme der europäischen Bahnen. // Eisenbahningenieur. - 1995, nr 3, s.156-160.
Dokument nadrzędny: Eisenbahningenieur.
Elektryfikacja ruchu kolejowego na szerszą skalę zaczęła się po pierwszej wojnie światowej. Zbiegiem czasu przyjęły się cztery systemy prądowe, z których znalazł najszersze zastosowanie prąd przemienny o napięciu 15 kV i częstotliwości 16 2/3 Hz. Stosowanie różnych systemów prądowych ma podłoże historyczne. Było ono rezultatem zarówno rozwoju technicznego, jak również decyzji politycznych i ekonomicznych. Rodzaje prądu stosowane aktualnie na kolejach europejskich: prąd stały 3000 V; prąd stały 1500 V; prąd przemienny 50 Hz, 25 kV; prąd przemienny 16 2/3 Hz, 15 kV. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 7, 1995)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Elektryfikacja ruchu kolejowego na szerszą skalę zaczęła się po pierwszej wojnie światowej. Zbiegiem czasu przyjęły się cztery systemy prądowe, z których znalazł najszersze zastosowanie prąd przemienny o napięciu 15 kV i częstotliwości 16 2/3 Hz. Stosowanie różnych systemów prądowych ma podłoże historyczne. Było ono rezultatem zarówno rozwoju technicznego, jak również decyzji politycznych i ekonomicznych. Rodzaje prądu stosowane aktualnie na kolejach europejskich: prąd stały 3000 V; prąd stały 1500 V; prąd przemienny 50 Hz, 25 kV; prąd przemienny 16 2/3 Hz, 15 kV. (zob. Biuletyn Informacyjny ROI nr 7, 1995)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej