55598
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Kostenschätzung über Umweltschäden. // ETR:Eisenbahntechnische Rundschau. - 1991, 40, nr 3, s.183-184.
Dokument nadrzędny: ETR:Eisenbahntechnische Rundschau.
Insyttut problemów środowiska naturalnego i prognozowania w Heidelbergu przeprowadził ocenę ekologicznych i socjalnych kosztów związanych ze środowiskiem naturalnym w 1989 r. Straty spowodowane działalnością transportową wyniosły w 1989 r. 298,3 mld marek tj prawie 2/3 ogólnych kosztów spowodowanych szkodliwym oddziaływaniem na środowisko naturalne. Podział tych strat według przyczyn jest następujący:/ w mld marek/ awarie i nieszczęśliwe wypadki 103,5, hałas 88,5, zanieczyszczenie atmosfery 31,2, budownictwo drogowe 60,2, zanieczyszczenie wód 14,9. Większa część tych strat nie była kompensowana przez winnych ich powstania, a obciążała społeczeństwo, przyszłe pokolenia i Srodowisko przyrodnicze. W związku z tym najbardziej czysty ekologicznie transport kolejowy znajduje się w nierównych warunkach konkurencyjnych w porównaniu z transportem samochodowym, który powoduje największe szkody w środowisku naturalnym. Przewiduje się że polityka transportowa RFN powinna zapewnić funkcjonowanie systemu transportowego kraju z uwzględnieniem oceny poszczególnych gałęzi transportu pod kątem ich energochłonności i szkodliwości dla środowiska naturalnego.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia
Adnotacja wyjaśniająca lub analiza wskazująca
Streszczenie: Insyttut problemów środowiska naturalnego i prognozowania w Heidelbergu przeprowadził ocenę ekologicznych i socjalnych kosztów związanych ze środowiskiem naturalnym w 1989 r. Straty spowodowane działalnością transportową wyniosły w 1989 r. 298,3 mld marek tj prawie 2/3 ogólnych kosztów spowodowanych szkodliwym oddziaływaniem na środowisko naturalne. Podział tych strat według przyczyn jest następujący:/ w mld marek/ awarie i nieszczęśliwe wypadki 103,5, hałas 88,5, zanieczyszczenie atmosfery 31,2, budownictwo drogowe 60,2, zanieczyszczenie wód 14,9. Większa część tych strat nie była kompensowana przez winnych ich powstania, a obciążała społeczeństwo, przyszłe pokolenia i Srodowisko przyrodnicze. W związku z tym najbardziej czysty ekologicznie transport kolejowy znajduje się w nierównych warunkach konkurencyjnych w porównaniu z transportem samochodowym, który powoduje największe szkody w środowisku naturalnym. Przewiduje się że polityka transportowa RFN powinna zapewnić funkcjonowanie systemu transportowego kraju z uwzględnieniem oceny poszczególnych gałęzi transportu pod kątem ich energochłonności i szkodliwości dla środowiska naturalnego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej